Ιδιωτικά σχολεία και μαθητές με ειδικές ανάγκες



Ξενίδης Ιωάννης
Ξεκινώντας να αναλύεις ένα άσχετο θέμα, μπορείς να καταλήξεις σε κάτι σχετικό μ” ένα επίκαιρο ζήτημα. Το άσχετο θέμα είναι η στρατιωτική μου θητεία και η πρακτική των στρατιωτικών μονάδων να θέτουν τους γιωτάδες* στο περιθώριο. Αυτό συνέβαινε με κραυγαλέο τρόπο κατά την διάρκεια μιας επιθεώρησης από σημαντικά πρόσωπα της στρατιωτικής ιεραρχίας. Οι ανώτεροι δεν έπρεπε να έρθουν σε επαφή με στρατιώτες που είχαν πάσης φύσεως προβλήματα. Οι γιωτάδες ήταν μια ομάδα στρατιωτών που αποτελούσαν πλήγμα στο ιδεώδες του μάχιμου και ρωμαλέου στρατιώτη! Η μονάδα έπρεπε να δείχνει ότι διαθέτει ετοιμοπόλεμους φαντάρους που ήταν άριστα εκπαιδευμένοι και ψυχολογικά έτοιμοι να ριχτούν στην μάχη για την πατρίδα! Αυτό που μετρούσε σε μια επιθεώρηση ήταν το κύρος και οι εντυπώσεις για το αξιόμαχο δυναμικό.

Ακούγοντας την είδηση ότι τα ιδιωτικά σχολεία δεν επιθυμούν την φοίτηση μαθητών με ειδικές ανάγκες( ή ειδικές ικανότητες• εξαρτάται πώς το βλέπουμε) ένιωσα να ανασύρεται από μέσα μου το βίωμα της στρατιωτικής θητείας. Τα ιδιωτικά σχολεία επιθυμούν να συντηρήσουν την εικόνα εκπαιδευτηρίων που απευθύνονται μόνο σε εκείνους τους μαθητές και τις μαθήτριες που είναι καθαροί από σωματικά-ψυχολογικά προβλήματα και μπορούν να παρακολουθήσουν τα προγράμματα σπουδών. Ο χώρος των ιδιωτικών σχολείων πρέπει να διατηρηθεί » αγνός και αμόλυντος». Στα σχολεία αυτά,  προέχει η καθολική επιτυχία των μαθητών/μαθητριών. Άτομα που έχουν ανάγκες που απαιτούν μια άλλου είδους εκπαίδευση, αποτελούν εμπόδιο! Κάπως έτσι, θέτει το ζήτημα ο πρόεδρος των ιδιωτικών σχολείων( άραγε, εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής δεν μπορούν να προσληφθούν και να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις;) και κάνει τον διαχωρισμό σε μαθητές με ειδικές ανάγκες και σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Αντιθέτως, ο πρόεδρος των ανθρώπων με αναπηρία, είπε ότι η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό, πράγμα που αναγκάζει τους επιχειρηματίες να το εμπορεύονται , αλλά και να λογοδοτούν στο κοινωνικό σύνολο.

Από τον στρατό σας πήγα στα σχολεία. Λέτε να αρχίζουν να μοιάζουν αυτοί οι δυο θεσμοί; Μπα, τι είναι αυτό που λέω!!


*Γιωτάδες: κλίμακα καταταξης 1-5 με βάση τη σωματική-ψυχική κατάσταση του στρατεύσιμου νέου.
 blogs.sch.gr/ixenidis 

Δεν υπάρχουν σχόλια: