Επιλογή Διευθυντών. Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα!




ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
       ΣΥΛΛΟΓΟΥ “Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ”
 Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις
 www.syllogosperiklis.gr/ 
Επιλογή Διευθυντών Σχολικών μονάδων
Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα!
Ανακοινώθηκαν οι πίνακες τοποθέτησης  των νέων Διευθυντών σχολικών μονάδων οι οποίοι, ως στελέχη της Εκπαίδευσης, θα κληθούν να  εφαρμόσουν κατά  την επόμενη τριετία  την αντιεκπαιδευτική πολιτική  των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ για ένα φθηνό, ευέλικτο σχολείο της αγοράς . Μια πολιτική  που αποτελεί συνέχεια αυτής των προηγούμενων κυβερνήσεων,  αναγεννημένη και αναβαπτισμένη  στο επικαιροποιημένο  πλαίσιο των επιταγών της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση, στο οποίο έχουν δεσμευθεί τόσο η παρούσα κυβέρνηση όσο και όλες οι εν δυνάμει κυβερνήσεις του  μνημονιακού τόξου.

Το πλαίσιο επιλογής που υιοθετήθηκε επαναφέρει ουσιαστικά τον ν. 3848/2010 της Διαμαντοπούλου επικαιροποιώντας την ορισμένη με τον νόμο αυτό διαδικασία επιλογής (μοριοδότηση «αντικειμενικών κριτηρίων» και συνέντευξη)
Αυτή είναι μια διαδικασία που στοχεύει στην εξασφάλιση ελεγχόμενου στελεχικού δυναμικού με ιεραρχική πυραμιδική σχέση  και σε απόσταση από τους συλλόγους διδασκόντων, με διευθυντές σχολικών μονάδων που θα λειτουργούν ως ηγέτες- managers  για  τη μετάλλαξη του δημόσιου δωρεάν σχολείου στο ανταγωνιστικό, ευέλικτο, ταξικό σχολείο της αγοράς.
Για το λόγο αυτό άλλωστε παραμένει άθικτο το θεσμικό  πλαίσιο που ορίζει τη δομή της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, τις αρμοδιότητες του διευθυντή και το αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου .  (ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΌΓΙΟ –ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΌΣ ΚΏΔΙΚΑΣ – ΠΔ 201 ).       
Mε το άρωμα της κατ΄επίφασιν δημοκρατικότητας μέσω της, χωρίς αντίκρυσμα, γνωμοδότησης επιλεκτικά μάλιστα των μονίμων συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών του σχολείου ουσιαστικά  εκπέμπει την δυσοσμία της προσπάθειας εισαγωγής της αξιολόγησης στο σώμα των εκπαιδευτικών, ασκώντας τους στην ποθούμενη υιοθέτηση  της κουλτούρας αξιολόγησης και πιέζοντας για την εξασφάλιση μιας ψευδεπίγραφης συναίνεσης.
Είναι νωπές ακόμη οι μνήμες  από  την εποχή που το εκπαιδευτικό κίνημα πάλεψε ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης μέσω του Π.Δ.152 και του ευρύτερου νομοθετικού πλαισίου,το οποίο ωστόσο βρίσκεται ακόμα σε ισχύ και την ακύρωσε στην πράξη.
Στην επανεκκίνηση αυτή της προσπάθειας για εφαρμογή της αξιολόγησης, το εκπαιδευτικό κίνημα απάντησε με ένα ηχηρό ΟΧΙ. Χιλιάδες σχολεία σε όλη τη χώρα και δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί δήλωσαν απεργία/αποχή και δεν συμπλήρωσαν τα φύλλα αποτίμησης για τους υποψήφιους διευθυντές,  στην πρώτη νέα απόπειρα  εισαγωγής της αξιολόγησης στη δημόσια εκπαίδευση! 
Στο Σύλλογό μας «Ο Περικλής», η μαγιά που συνέβαλε στην ακύρωση της Αξιολόγησης της προηγούμενης περιόδου διατηρήθηκε, με συμμετοχή περισσότερων του 1/3 των σχολικών μονάδων στην απεργία – αποχή της ΔΟΕ –ΑΔΕΔΥ, με τη μη πραγματοποίηση  των ειδικών συνεδριάσεων και με την αποχή συνολικά δεκάδων συναδέλφων από τις συνεδριάσεις που πραγματοποιήθηκαν.
Παράλληλα  η ομολογία της πανελλαδικής ήττας των σχεδιασμών του Υπουργείου για την εμπλοκή των εκπαιδευτικών στις κρίσεις – παρωδία και η επιβεβαίωση ότι η αποτίμηση ήταν πραγματικός εμπαιγμός,  βρήκε την απόλυτη έκφρασή της με την απόφαση του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας να μην υπολογίσει τις απόψεις των μονίμων ούτε στις περιπτώσεις ισοβαθμίας! Πρόκρινε ακόμα και την κλήρωση αντί των αξιολογόχαρτων. Μέσα σε μια απόφαση κατέρρευσαν όλες οι προηγούμενες ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας περί συντριπτικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών, με πλασματικά  αριθμητικά  στοιχεία  και πίνακες εντυπωσιασμού!
Στο συμβούλιο επιλογής διευθυντών  και στο ΠΥΣΠΕ Β΄Αθήνας συμμετείχανν από την«ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ο Βασίλης Βαρσόπουλος, ως τακτικός αιρετός εκπρόσωπος και η Κατερίνα Δημοπούλου, ως αναπληρωματική. Το υπόλοιπο συμβούλιο επιλογής αποτελούνταν από τους : Ανδρώνη  Αθανάσιο, Διευθυντή της Δ/νσης ΠΕ Β΄ Αθήνας, Πρόεδρο , Μασούρα Ελένη, του ΚΕΔΔΥ Β΄ Αθήνας, τακτικό μέλος, Χατζή  Χριστίνα, εκπαιδευτικό με 15/ετή υπηρεσία, τακτικό μέλος, Ζυμπίδη Δημήτριο, Σχολικό Σύμβουλο, τακτικό μέλος, Αθανασία Δακοπούλου, Σχολική Σύμβουλο, αναπληρωματικό μέλος, Χούσο Γιώργο, , από τη ΔΑΚΕ, τακτικό αιρετό μέλος, Λελεδάκη Ρούλα, από τη ΔΑΚΕ, αναπληρωματικό αιρετό μέλος. Το συμβούλιο επιλογής  αποτελείται από 6 μέλη. Δεν κατέστη δυνατό να οριστεί 7ο μέλος στη θέση του τακτικού μέλους του ΠΥΣΠΕ  Ιωάννας Σκριβάνου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Οι αιρετοί εκπρόσωποι εκλεγμένοι με τη ΔΙΕΞΟΔΟΣ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ όπως είχαν δηλώσει δημόσια και με ανακοίνωσή τους (Δελτίο ενημέρωσης Νο 9/21-6-17) δεν συμμετείχαν στη διαδικασία αξιολόγησης-βαθμολόγησης. Παραβρέθηκαν  βάζοντας παύλα (–)
Η μελέτη του τελικού αξιολογικού πίνακα των υποψήφιων διευθυντών στη Διεύθυνση Π.Ε. Β΄Αθήνας οδηγεί στις ακόλουθες διαπιστώσεις:
  1. 108 υποψήφιοι στους 187 που συμμετείχαν στη διαδικασία έλαβαν βαθμό 8 στη συνέντευξη , καλύπτοντας σχεδόν τα 2/3 του αριθμού των υποψηφίων και αντιστοιχούν στην κάλυψη της συντριπτικής  πλειοψηφίας σε σύνολο 122  σχολικών μονάδων. 
  2. Υπήρξαν σημαντικές ανακατανομές του αξιολογικού πίνακα με ρυθμιστή τη βαθμολογία στη συνέντευξη. Ο ρόλος της αναδείχθηκε σημαντικά ρυθμιστικός, γεγονός που αναγορεύει τον υποκειμενισμό των κρίσεων για την εξασφάλιση των επιθυμητών από τη Διοίκηση επιλογών, σε καταλύτη της διαδικασίας. Είναι ολοφάνερο το γεγονός ότι η βαθμολογία υποψηφίων οι οποίοι ισοβαθμούσαν στα αντικειμενικά μόρια αλλά  διεκδικούσαν τα ίδια σχολεία ή τις ίδιες ομάδες σχολείων καθορίστηκε  με βάση την προτίμηση της Διοίκησης και του αιρετού της ΔΑΚΕ όπως καταγράφηκε με τη βαθμολογία στη συνέντευξη. Εντυπωσιακή ήταν η χρήση των δεκαδικών ψηφίων στη βαθμολόγηση! Έγινε χρήση ακόμα και των εκατοστών και με διαφορά μόλις 2 εκατοστιάιων μονάδων, για να ευνοηθούν οι ημέτεροι και να αποφευχθούν οι ισοψηφίες! Φυσικά, κανείς δεν μπορεί να απαντήσει στα σοβαρά, γιατί ένας υποψήφιος βαθμολογήθηκε με  8,00, ένας άλλος με 7,98 κι ένας άλλος με 7,96!
  3. Τα νέα και παλαιά μέλη της διοίκησης όλων των κυβερνήσεων (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ) και των αντίστοιχων παραταξιακών μηχανισμών, πήραν υψηλή βαθμολογία, συγκριτικά με άλλους υποψήφιους, πριμοδοτήθηκαν σημαντικά  ενώ  ταυτόχρονα κατέστη για άλλη μια φορά σαφές ότι όποιος δεν είναι ‘’ευχειραγώγητος’’ υπονομεύεται.  Ο μηχανισμός αναπαράγει το μηχανισμό και το κομματικό σύστημα αναπαράγει τον εαυτό του! Επιβεβαιώθηκε εντέλει και μέσα από τη διαδικασία της συνέντευξης ότι η επαναφορά της  έχει στόχο να καθορίσει τα τελικά αποτελέσματα ευνοώντας  τη χειραγώγηση των υποψηφίων από τη διοίκηση και όλους τους αδιαφανείς μηχανισμούς της κομματικοκρατίας και της διαπλοκής. Αυτά που έγιναν επί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, επαναλήφθηκαν και επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!
Δίπλα στη στημένη παρωδία της γνώμης του σώματος των συνυπηρετούντων μονίμων προστέθηκε η ολιγόλεπτη παρωδία της συνέντευξης, όπου οι υποψήφιοι απαντούν σε μερικές ερωτήσεις για να δικαιολογηθεί η προαποφασισμένη σε πολλές περιπτώσεις, βαθμολογία τους.
  1. Ιδιαίτερα αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός, ότι υποψήφια για την οποία υπήρχε καταγγελία από το σύλλογό της έλαβε μεγαλύτερη βαθμολογία από άλλους υποψήφιους, οι οποίοι κρίθηκαν αυστηρότερα!
Συμπερασματικά θεωρούμε ότι ο νέος νόμος για την επιλογή των διευθυντών (ν. 4473/2017) και όλη η διαδικασία δεν αποτελούν στοιχείο εκδημοκρατισμού της διοίκησης της εκπαίδευσης–όπως θέλει ο Υπουργός και οι πρόθυμοι συνοδοιπόροι του να παρουσιάσουν. Ο τρόπος με τον οποίο αποφασίστηκε να γίνει η επιλογή των διευθυντών είναι απόλυτα εναρμονισμένος με τη διατήρηση και ισχυροποίηση του αυταρχικού ιεραρχικού πλέγματος  της λειτουργίας των σχολείων και με το ρόλο που καλούνται να έχουν: αυτόν του διευθυντή/μάνατζερ της σχολικής μονάδας, με διευρυμένα όρια δράσης και παράλληλη αποψίλωση των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου διδασκόντων και  ο οποίος θα υλοποιεί πρόθυμα και χωρίς αντιρρήσεις τις κατευθύνσεις των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων της εκπαίδευσης στη σχολική μονάδα.

H δική μας αντίληψη για τη λειτουργία του σχολείου των αναγκών και των οραμάτων μας αντιστοιχεί σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο.  Διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για:
  • Σύλλογο Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και πλήρη ευθύνη για την εσωτερική διαδικασία προγραμματισμού και σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα.
  • Δημοκρατική/συλλογική διοίκηση της σχολικής μονάδας, με απόλυτα δημόσια οικονομική στήριξη από την πολιτεία,  Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο διδασκόντων, που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
  • Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, ενάντια στην αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση τις οποίες έχοντας ως εργαλείο , Κυβέρνηση, ΕΕ, ΟΟΣΑ επιδιώκουν να προωθήσουν τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση των εκπαιδευτικών, τη μόνιμη εγκατάσταση των ελαστικών-ευέλικτων εργασιακών σχέσεων, τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προώθηση του σχολείου της αγοράς, τον εγκλωβισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των μετρήσιμων δεικτών που αυτές επιβάλλουν,στην κατάρτιση, τη μαθητεία και τη φτηνή εργασία για τους μαθητές μας.
Το Σεπτέμβριο, με βάση τις προβλεπόμενες δεσμεύσεις τους , θα κληθούμε να αξιολογήσουμε τη σχολική μονάδα κι εμάς! 
Καλούμε όλους τους συναδέλφους διευθυντές/ντριες να αρνηθούν το ρόλο του απόλυτου μονάρχη της σχολικής μονάδας, του διευθυντή-manager, του αξιολογητή και να βρεθούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς στον αγώνα για δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση για όλους χωρίς αξιολογικούς φραγμούς και κατηγοριοποιήσεις.

Δηλώνουμε όλοι , Διευθυντές/ιες , προιστάμενοι/νες σχολικών μονάδων και εκαπιδευτικοί της τάξης:  ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΩ-ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΑΙ
Συνεχίζουμε αποφασιστικά! Με ενότητα και μαχητικότητα, οργανώνουμε τη δράση  μας!
Αγωνιζόμαστε ενάντια στο φτηνό-ευέλικτο σχολείο της αγοράς.
Παλεύουμε για ενιαίο, δημόσιο,δωρεάν 12χρονο σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: