24/7/17

Ενημέρωση αιρετών( ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής) για τη διαδικασία συνεντεύξεων Υποψήφιων Διευθυντών(είδος ερωτήσεων κ.ά)




Ενημέρωση των αιρετών εκπροσώπων - ΠΥΣΠΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ Βιολέττας Πατέλη -Χρήστου Κανδηλώρου εκλεγμένων με το ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ 


Από την Τρίτη 27 Ιούνη 2017 – Τετάρτη 12 Ιουλίου ολοκληρώθηκαν οι συνεντεύξεις των υποψήφιων Διευθυντών/ντριών στο Συμβούλιο Επιλογής του ΠΥΣΠΕ της Ανατολικής Αττικής.
Το Συμβούλιο Επιλογής αποτελείται από:            
1.Ξυθάλη Βασιλική, Διευθύντρια  της Δ/νσης Πρόεδρο / Δέποινα Δέδε (αναπληρώτρια)
2.Μαρία Σαλαγιάννη , Σχολικό Σύμβουλο/ Παναγιώτη Χαλάτση (αναπληρωτή)
3.Σιαφλιάνη Δημήτρη, Π.Ε 70,  13ο  Δ.Σ Αχαρνών, Τσαμπαλίκα Μιχάλη  Δ.Σ. Τύμβου Μαραθώνα (αναπληρωτή)
4.Πατέλη Βιολέττα , αιρετό από το ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ (Παρεμβάσεις –Κινήσεις – Συσπειρώσεις) με αναπληρωτή τον Χρήστο Κανδηλώρο                                                                          
  5.Δημήτριο Τρίμπο, αιρετό από Α.Σ.Ε-ΠΑΜΕ με αναπληρωτή τον Παναγιώτη Ευαγγέλου.
Το προβλεπόμενο 7μελές όργανο μετατράπηκε σε πενταμελές λόγω κωλύματος των διορισμένων μελών της αρχικής σύνθεσής του (υποψήφιοι διευθυντές). Έτσι εκτός από τους αιρετούς (που είχαν προγραμματικά δεσμευθεί ότι δεν θα συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης) απέμειναν οι  δυο (2) επιλεγμένοι από την κυβέρνηση και η Διευθύντρια Εκπαίδευσης.
Από τους  193 υποψήφιους που πληρούσαν τις προϋποθέσεις στη διαδικασία των συνεντεύξεων προσήλθαν οι 191.
Την Τετάρτη 19 Ιουλίου ανοίχτηκαν οι φάκελοι και  υπολογίστηκε  ο μέσος όρος από τις βαθμολογίες των συνεντεύξεων, όπου προκύπτει και η συνολική βαθμολογία των υποψήφιων διευθυντών. Την ίδια μέρα αναρτήθηκε  ο προσωρινός πίνακας κατάταξης και δόθηκαν τρεις ημέρες για τη δυνατότητα ενστάσεων. Συγκεκριμένα, από την Τετάρτη 19 έως την Παρασκευή  21 Ιουλίου.
Έπειτα από την εξέταση των ενστάσεων στις 24 Ιουλίου θα κοινοποιηθεί ο τελικός πίνακας κατάταξης των υποψήφιων διευθυντών και θα δοθεί μία (1) ημέρα -πιθανότατα την Τρίτη 25 Ιουλίου- για τη δήλωση προτιμήσεων σχολικών μονάδων.
Τα τελικά αποτελέσματα τοποθετήσεων  θα ανακοινωθούν την Πέμπτη 27 Ιουλίου. Οι νέοι διευθυντές που θα προκύψουν αναλαμβάνουν τα καθήκοντά τους την Τρίτη 1 Αυγούστου 2017.  
Αν και αλλαγές  έπονται καθώς εκκρεμούν οι κρίσεις για σχολικούς συμβούλους δεξαμενή των οποίων είναι και οι πίνακες των νυν υποψηφίων διευθυντών.
Καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία έχουμε να δηλώσουμε τα εξής:
1. 
Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε νέες κρίσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων σε μια περίοδο που υλοποιεί το 3ο και 4ο Μνημόνιο με τις σύστοιχες δεσμεύσεις που αυτά περιλαμβάνουν για το δημόσιο σχολείο στοχεύοντας  σε ένα πιο ελεγχόμενο δυναμικό στελεχών, που θα εφαρμόσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική, αλλά και σε μια διαδικασία που θα αποτελέσει βήμα αποδοχής και προώθησης αυτής της πολιτικής.
2. Στα πλαίσια αυτά το Υπουργείο με τη διαδικασία συμβουλευτικής «γνωμοδότησης των μόνιμων συνυπηρετούντων"  ( αποκλείοντας τους αναπληρωτές) εισάγει αξιολογική διαδικασία που δεν μπορεί καθόλου να επηρεάσει – καθορίσει το αποτέλεσμα των κρίσεων (δεν μοριοδοτείται), αλλά νομιμοποιεί την αξιολόγηση ως μια «φυσική» διαδικασία, προετοιμάζοντας πολιτικά το έδαφος για την επόμενη σχολική χρονιά. Βέβαια η προκήρυξη της απεργίας/αποχής από τη ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ, καθώς και η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων σε αυτή (στην Ανατολική Αττική έφτασε το 60%), είχε ήδη εξασφαλίσει ότι κανένα τέτοιο χαρτί δεν είναι πια ούτε διοικητικά ούτε αξιολογικά υπολογίσιμο και αυτό απαιτήσαμε και εμείς μέσα στο συμβούλιο επιλογήςΠερίτρανη απόδειξη αυτού οι βαθμολογίες που κατατέθηκαν από τα τρία  διορισμένα μέλη. Υποψήφιοι  δ/ντές χωρίς γνωμοδότηση πήραν άριστα (8) αλλά ακόμη και κατάθεση αρνητικών γνωμοδοτήσεων δεν επηρέασε  ουσιαστικά τη βαθμολογία στη συνέντευξη.
3. Η Κυβέρνηση, με πρόφαση την απόφαση του ΣτΕ για την αντισυνταγματικότητα της εκλογής του Δ/ντη από το Σύλλογο Διδασκόντων, επαναφέρει ουσιαστικά τον ν. 3848/2010 και την παλιά διαδικασία επιλογής (μοριοδότηση  «αντικειμενικών κριτηρίων» και συνέντευξη). Ουσιαστικό ρόλο στην τελική επιλογή έχουν τα αντικειμενικά κριτήρια ενώ η συνέντευξη δίνει ως μέγιστο αριθμό 8 μόρια (το 2011 είχε 15 και παλιότερα 20!!).Υποστηρίζουμε ότι τα αντικειμενικά κριτήρια δεν μπορούν να καθορίζουν τον δ/ντή της σχολικής μονάδας ούτε φυσικά η συνέντευξη. Αυτή είναι μια διαδικασία που θέλει να επιβάλει τους δ/ντές από τα πάνω και σε απόσταση από τους συλλόγους διδασκόντων που πραγματικά ξέρουν και πρέπει να καθορίζουν.
Επισημαίνουμε την αδικία σε βάρος των μεταταγμένων συναδέλφων που  αποκλείστηκαν λόγω έλλειψης 10ετούς προϋπηρεσίας στην πρωτοβάθμια  ( ενώ εκκρεμεί ακόμα η απόδοση οργανικών θέσεων)
4. Όσον αφορά την ίδια τη διαδικασία της συνέντευξης: πώς μπορεί κάποιος σε μια διαδικασία που αναγκαστικά κρατά το πολύ 10-15 λεπτά να διακρίνει την προσωπικότητα, το ήθος, τους στόχους και τους σκοπούς κάθε υποψηφίου;
Όπως έχουμε δηλώσει είμαστε το μάτι και το αυτί του κλάδου μέσα στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Θέσαμε εξ αρχής στο συμβούλιο την αντίθεσή μας για εισαγωγή  της «γνωμοδότησης» στη διαδικασία. Τα υπόλοιπα εκτός των αιρετών μέλη δε δέχτηκαν την πρότασή μας, αν και στην πράξη αποδείχτηκε ότι καθόλου δεν επηρέασε ούτε θετικά ούτε αρνητικά  στις κρίσεις των υποψηφίων. Εντύπωση μας έκανε η απόρριψη της πρότασης μας  από  όλα τα διορισμένα μέλη  του συμβουλίου ενώ οι ίδιοι συμμετείχαν (και το θεωρούμε θετικό!)  στην απεργία –αποχή στα σχολεία τους και δε γνωμοδότησαν.
Απαιτήσαμε και δέχτηκαν να διαβάζονται και οι δηλώσεις από την απεργία -αποχή καθώς και να αναφέρεται και η τυχόν καθολική εκλογή ή καταψήφιση (όσων δεν πήραν το 20%) των υποψηφίων το 2015 από τους συλλόγους διδασκόντων . 
Καταγράψαμε όλη  τη διαδικασία τόσο ως προς την ποσότητα όσο και ως προς την ποιότητα των συνεντεύξεων.

  ΔΙΑΒΑΣΤΕ:


Διαμαρτυρία Σ.Δ καθηγητών Γυμνασίου για την   αξιολόγηση του Διευθυντή τους

Η  ποιότητα των ερωτήσεων
Οι ερωτήσεις εστιάζουν στη διαχείριση ορισμένων διοικητικών-παιδαγωγικών θεμάτων πλήθος αυτών ήταν εν μέρει βιωματικές ενώ απουσίαζε εντελώς ο αληθινός κόσμος των σχολείων, τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης.
·         Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτήσεων προερχόταν από τη γνωστή τράπεζα ερωτήσεων του νόμου Διαμαντοπούλου (ίδιοι στόχοι  -  κοινές ερωτήσεις) Οι περισσότερες από αυτές επικεντρώνονταν στην καλή γνώση του τρίπτυχο (ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΌΓΙΟ –Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας – ΠΔ 201)                                                                                                                                                 
·         Σ’ αυτές προβαλλόταν άμεσα ή έμμεσα η εικόνα του διευθυντή ηγέτη, παντογνώστη, απόλυτου άρχοντα του σχολείου, ικανού μάνατζερ, ο οποίος πρέπει να δίνει άμεσες λύσεις ενημερώνοντας πάντα τις προϊστάμενες αρχές
Ο διευθυντής αναγορευόταν στον κεντρικό επιτηρητή υλοποίησης των κάθε είδους καινοτόμων, ευρωπαϊκών  κ.α  προγραμμάτων,  αναλαμβάνοντας την υποχρέωση να πείθει ή και να επιβάλει την ανάληψη και υλοποίησή τους.
Αν «αφεντικό» του σχολείου είναι ο/η διεθυντής/ντρια, τότε, επιλέγεται από την εκπαιδευτική ιεραρχία και το κομματικό σύστημα. Αν το «αφεντικό» του σχολείου είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, τότε ο συντονιστής/ διευθυντής, άντρας ή γυναίκα, εκλέγεται από το Σύλλογο διδασκόντων. Αυτό το μοντέλο δημοκρατικής/συλλογικής διοίκησης, δεν αντιστοιχεί στο μνημονιακό σχολείο της αξιολόγησης και της αγοράς αλλά στο ελεύθερο δημοκρατικό δημόσιο δωρεάν σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας.
Ερωτήσεις με βασικούς άξονες όλα τα επίδικα της αυτοαξιολόγησης σχ. μονάδας.  
Αν και η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας το 2014 ακυρώθηκε από το εκπαιδευτικό κίνημα, η κουλτούρα της τελικά  άφησε ένα δυνατό άρωμα αλλά και ζητούμενο ανάμεσα τους δ/ντες, τη διοίκηση και τους σχ. συμβούλους. Πιο ζωντανή από ποτέ αναδύθηκε τόσο από τις ερωτήσεις όσο και από τις απαντήσεις των υποψηφίων. 
Αναβάθμιση των χώρων του σχολείου, Ανάπτυξη σχολικής ιστοσελίδας, Αναμόρφωση- δημιουργία  του Εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ σχολείου και γονέων, Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών, Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία, Ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών διδασκαλίας.
Αντιδράσαμε και μέσα στο συμβούλιο επιλογής στο χαρακτήρα αυτών των ερωτήσεων με χαρακτηριστικό παράδειγμα την ερώτηση της δ/ντριας Βήματα για την απόκτηση ενός ευρωπαϊκού προγράμματος!! 
 Θέσαμε το πόσο μπορεί να είναι κριτήριο η γνώση για τη διεξαγωγή ευρωπαϊκού ή άλλου «καινοτόμου» προγράμματος για τη λειτουργία ενός δ/ντή. Η δ/ντρια αντέτεινε ότι απευθύνει την ερώτηση μόνο στους γνωρίζοντες από εμπειρία στο σχολείο τους.  
Οι δυσκολίες –σπαζοκεφαλιές σύνταξης ωρολογίων προγραμμάτων, η απουσία ευέλικτης ζώνης και θεατρικής αγωγής στις Ε΄ και Στ΄ τάξεις , οι μοιρασμένοι εκπαιδευτικοί σε 2-5  σχολεία, τα κτιριακά προβλήματα (ακόμη κι εκεί που αναφέρθηκαν φρόντισαν να τα υποσκελίσουν),  το μοίρασμα πλεοναζουσών ωρών μονίμων εκπαιδευτικών  σε παράλληλη στήριξη  απουσίαζαν. 
 Η  αναφορά στην εμψύχωση και ενθάρρυνση των «ήσυχων» εκπαιδευτικών προκειμένου να εκπονήσουν κάποιο πρόγραμμα ανάγεται  σε μείζον ζήτημα  στα ερωτηματολόγια των βαθμολογητών.  Αποκομμένη η συζήτηση από τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα της επισφάλειας της απογοήτευσης και της απαξίωσης υποδομών και ανθρώπων.   
Στις απαντήσεις δε αναλόγως απουσιάζουν εντελώς τα αιτήματα, οι διεκδικήσεις, οι κατακτήσεις, οι θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Καμιά κριτική στα καινοτόμα προγράμματα, καμιά διαφωνία για την υποβάθμιση του ρόλου του  Συλλόγου Διδασκόντων, καμιά αναφορά στις παραβιάσεις βασικών εργασιακών- επαγγελματικών δικαιωμάτων. Όλα έμοιαζαν  ιδανικά. Ακόμη κι όταν οι τοποθετήσεις των υποψηφίων ήταν αποκαλυπτικές για μεγάλες πολυεθνικές που αρνούνταν  απόδοση τίτλου σε δημόσιο σχολείο γιατί δεν είχε επενδύσει σε αγορές τεχνολογικού υλικού της εν λόγω εταιρείας ανάλογο ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου!!  
Τέλος η ανακοίνωση της βαθμολογίας από τις συνεντεύξεις επιβεβαιώνει ότι επέλεξαν να μην υπάρχει κάποια ιδιαίτερη ανατροπή του αρχικού αξιολογικού πίνακα καθώς μικρές αποκλίσεις υπήρξαν. 
Διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για:
Σύλλογο Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και πλήρη ευθύνη για την εσωτερική διαδικασία προγραμματισμού και σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα.
Δημοκρατική/συλλογική διοίκηση της σχολικής μονάδας, με απόλυτα δημόσια οικονομική στήριξη από την πολιτεία, με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο διδασκόντων, που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, ενάντια στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση.
www.alfavita.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: