29/7/17

Ποιες αλλαγές έρχονται τον Σεπτέμβρη και θα επηρεάσουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού


 "Ένας νέος νόμος, που θα έχει ως στόχο να προσδιορίσει και να υποστηρίξει τις διαδικασίες προγραμματισμού σχολικής μονάδας στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης, είναι μία από τις αλλαγές που θα επηρεάσουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού από τη νέα σχολική χρονιά."





ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ( Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου)


Ένας νέος  νόμος που θα έχει ως στόχο, εκτός των άλλων,  να υποστηρίξει και να προσδιορίσει τις διαδικασίες προγραμματισμού της σχολικής μονάδας στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησής της, αναμένεται μέχρι και την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς,

 Οι μέθοδοι  της αυτοαξιολόγησης, που θα εφαρμόσει η σχολική μονάδα, θα γίνουν γνωστοί όμως, μετά τη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ, η οποία προγραμματίζεται στα μέσα του Φθινοπώρου.

 Μέχρι λοιπόν την έκθεση του ΟΟΣΑ, θα ζητηθεί από τις σχολικές μονάδες  να είναι έτοιμες και να έχουν οργανώσει τους σχετικούς προγραμματισμούς τους, σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο.

Ο προγραμματισμός και η αυτοαξιολόγηση όμως θα είναι διαδικασίες που ίσως θα καταναλώσουν  χρόνο από την προετοιμασία των σχολικών μαθημάτων αλλά και ενεργητικότητα από τους εκπαιδευτικούς. που είναι οι πιο κακοπληρωμένοι στην Ευρώπη, με διαφορετικές σχέσεις εργασίας  αλλά και πολλοί από αυτούς, χρόνια μακριά από το σπίτι τους.Σχετικά με τα θέματα που δημιουργεί η αυτοαξιολόγηση διαβάστε: Οι Αυστραλοί εκπαιδευτικοί κουράστηκαν με την αυτοαξιολόγηση θέλουν να ασχοληθούν με το μάθημα
Από την άλλη, αν στο νέο νόμο, και σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, περιγράφεται και  η "συνεργασία" των γονέων, το σίγουρο είναι ότι θα δημιουργηθούν αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς.

Ως τώρα όμως, τέλη Ιουλίου, δεν έχει γίνει κάποια σχετική προετοιμασία. Ίσως λοιπόν στο τέλος .όλοι  οι  εμπλεκόμενοι να αποδεχθούν ( διαβάστε) μια αυτοαξιολόγηση με γρήγορες διαδικασίες.

 






(Περιγραφική Αξιολόγηση)
Η αλλαγή της μεθόδου αξιολόγησης των μαθητών, στην περιγραφική ποιοτική - μέθοδο, που θα ανατροφοδοτείται από τον μαθητή και θα ενισχύει τη συνεργατικότητα είναι μία από τις αλλαγές που θα γίνουν στα Δημοτικά Σχολεία. 
Η αλλαγή αυτή που προβλέπεται για νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο βρίσκεται στο στάδιο προετοιμασίας των εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων που είχαν αποδεχτεί την πρόσκληση του ΙΕΠ για σχετική επιμόρφωση και πιλοτική εφαρμογή της.
Πριν από την πιλοτική εφαρμογή της επομένως, δε θα μπορέσει να γενικευτεί σε όλα τα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018

Ευέλικτη Ζώνη
Αν και οι ώρες της Ευέλκτης Ζώνης μειώθηκαν στο Δημοτικό Σχολείο  φαίνεται ότι στις  προθέσεις του Υπουργείου είναι να  εφαρμοστεί σε όλα τα δημοτικά σχολεία, με την εισαγωγή διεπιστημονικών εργασιών σε όλα τα μαθήματα.Όμως το ενδιαφέρον για επέκταση της ευέλικτης ζώνης έρχεται σε αντίθεση με την  περικοπή της από   Ε και ΣΤ Δημοτικού, το προηγούμενο σχολικό έτος, παρά τις ευεργετικές επιδράσεις που έχει στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα( διαβάστε)  Αλλαγές στους Διευθυντές: Υποψήφιοι με λίγα μόρια θα γίνουν Διευθυντές στα "καλύτερα σχολεία"
.


Προγράμματα Σπουδών
Στις προθέσεις του Υπουργείου είναι η αλλαγή των  προγραμμάτων.σπουδών. Ήδη έχουν αλλάξει στα Θρησκευτικά και σειρά έχει το μάθημα της Ιστορίας. Στη συνέχεια και μέχρι και τα μέσα του 2018 θα έχουν αλλάξει και τα προγράμματα στα άλλα μαθήματα.














Δεν υπάρχουν σχόλια: