Κύριε Υπουργέ, κινείστε μόνος στο αντίθετο ρεύμα!



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Κύριε Υπουργέ, κινείστε μόνος στο αντίθετο ρεύμα.»
Αθήνα, 26 Ιουλίου 2017
Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, ως εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας στην ομιλία της κατ’ άρθρον επί του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα, ανέδειξε με αναφορά σε συγκεκριμένα άρθρα ότι πρόκειται για ένα νομοθέτημα που πλήττει το εκπαιδευτικό σύστημα εν συνόλω.


«Ρυθμίσεις σε μεγάλο βαθμό ακοστολόγητες, ρυθμίσεις που δεν δίνουν καμία αναπτυξιακή προοπτική στα Ιδρύματα, ρυθμίσεις οπισθοδρομικές, που, εν τέλει, καταδικάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας σε περίκλειστη εσωστρέφεια», είπε χαρακτηριστικά.
Και συνέχισε, «Χθες κ. Υπουργέ προσπαθήσατε, κατά την προσφιλή σας τακτική, να παρουσιάσετε μία εικόνα γενικής συναίνεσης σχετικά με το νομοσχέδιο, κυρίως με τα πανεπιστήμια, αλλά όχι μόνο. Να παρουσιάσετε μία εικόνα ότι μόνο κάποιες μεμονωμένες, ακραίες, εξωτερικές φωνές αντιδρούν και ότι η μεγάλη πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι μαζί σας. Δυστυχώς για την παιδεία μας, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Τα ψηφίσματα - καταπέλτης εναντίον του νομοσχεδίου σας ολοένα και πληθαίνουν: Ιδρύματα από την Κρήτη, το Αιγαίο, μέχρι την Αθήνα, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη και τη Θράκη, αλλά και η Σύνοδος Πρυτάνεων που εκπροσωπεί και τα 22 Πανεπιστήμια της χώρας.»
Ενδεικτικά:
Σχετικά με την επαναφορά του ακαδημαϊκού ασύλου, η κυρία Κεραμέως είπε χαρακτηριστικά: «Μας γυρνάτε πίσω, κυρίες και κύριοι, πολύ πίσω. Ζούμε στην Ελλάδα του 21ου αιώνα και θέλουμε οι νέοι μας να μπορούν να σπουδάσουν στη χώρα τους και όχι να φοβούνται για τη ζωή τους μέσα στο χώρο των Ιδρυμάτων. Δεν είναι δυνατόν να συζητάμε για το αν η αστυνομία θα έχει δικαίωμα να συλλαμβάνει τα πάσης φύσεως κακοποιά στοιχεία που δρουν ανεξέλεγκτα εντός του Πανεπιστημίου. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη.»
Σχετικά με την εκπροσώπηση των φοιτητών: «Τασσόμαστε σαφώς υπέρ της συμμετοχής των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των Ιδρυμάτων για θέματα που τους αφορούν, ωστόσο σας ερωτώ, θεωρείτε φυσιολογικό φοιτητές να ψηφίζουν, μεταξύ άλλων, για την απονομή τίτλων Επίτιμου Διδάκτορα, Ομότιμου και Επίτιμου Καθηγητή ή την αλλαγή του γνωστικού αντικειμένου στο οποίο έχει διοριστεί Καθηγητής ή την μετακίνηση Καθηγητή από ένα τμήμα σε άλλο; Και δεν αρκεί η απάντησή σας κ. Υπουργέ ότι αν δεν ξέρουν, ας μην ψηφίζουν.»
Σχετικά με τις εκλογές πρυτάνεων – αντιπρυτάνεων από διαφορετικά ψηφοδέλτια: «Κύριε Υπουργέ, διαφαίνεται ξεκάθαρα ο στόχος σας για κομματικό έλεγχο των Ιδρυμάτων. Δεν αντιλαμβάνεστε ότι με αυτό τον τρόπο θα οδηγήσετε τα Ιδρύματα σε αναποτελεσματικές δυαρχίες και ότι στο τέλος η διοίκηση των πολυπρόσωπων οργάνων θα καταστεί αδύνατη;»
Σχετικά με τα μεταπτυχιακά προγράμματα: «Υπερ-ρύθμιση, εσωστρέφεια και μιζέρια. Την εποχή που τα Ιδρύματα στην Ευρώπη και διεθνώς αναζητούν τρόπους να ανοίξουν τα φτερά τους και να δημιουργήσουν υγιείς συνεργασίες με Ιδρύματα του εξωτερικού, εμείς τα διώχνουμε, φοβικά, μήπως η ώσμωση μας κάνει κακό. Φιμώνετε τα κατ’ εξοχήν εξωστρεφή προγράμματα, με την εισαγωγή ενός υπέρμετρα περιοριστικού και γραφειοκρατικού πλαισίου, με υπερ-συγκέντρωση αρμοδιοτήτων στο πρόσωπό σας και ταυτόχρονες βολές κατά του αυτοδιοίκητου.»
Σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ: «Κύριε Υπουργέ, πολύ φοβούμαστε ότι, για άλλη μια φορά, το ζήτημα θα παραπεμφθεί στις καλένδες. Γνωρίζουμε όλοι καλά ότι έχουν γίνει απόπειρες και από άλλες ηγεσίες να ρυθμιστεί το εν λόγω ζήτημα κατά το παρελθόν και η ρύθμιση δυστυχώς, είτε για συγκυριακούς, είτε για άλλους λόγους, «έμεινε» ανεφάρμοστη στις διατάξεις των Προεδρικών Διαταγμάτων. Εν προκειμένω, βέβαια, για την πρόταση του Προεδρικού Διατάγματος συστήνετε άλλη μια επιτροπή, τα μέλη της οποίας επιλέγετε εσείς! Κυρίες και κύριοι, το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων πρέπει να λυθεί άπαξ και αποτελεσματικά. »
Σχετικά με τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας: «Μια υπερκείμενη των Ιδρυμάτων δομή με ασαφή συγκρότηση και λειτουργία, και επικάλυψη αρμοδιοτήτων με άλλες, πρόσφατα θεσμοθετημένες δομές, τα Περιφερερειακά Συμβούλια Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ). Μόνο και μόνο η ύπαρξη των Συμβουλίων αυτών, Συμβουλίων πέρα και πάνω από τα Ιδρύματα και με εκπροσώπους των Υπουργείων ως μέλη της, θίγει το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και εγείρει σοβαρότατα ζητήματα συνταγματικότητας.»
Σχετικά με τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας: «Οι τόσο γραφειοκρατικές διαδικασίες στη λειτουργία, τη διαχείριση των πόρων και εν τέλει στη διαχείριση και υλοποίηση των ερευνητικών προγραμμάτων, είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν ανασταλτικά στην παραγωγή έρευνας από τα ελληνικά Ιδρύματα.»
Σχετικά με την δημιουργία προπτυχιακών προγραμμάτων σε ξένη γλώσσα: «Πλέον, τέτοια προγράμματα μπορούν να διενεργηθούν αποκλειστικά σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος. Γιατί στερείτε τη δυνατότητα αυτή από τα άλλα Ιδρύματα; Γιατί δεν αφήνετε τη χώρα ελεύθερη να αναπτυχθεί; Είναι δυνατόν όλα τα Ιδρύματα της χώρας να πρέπει να περάσουν τα ξενόγλωσσα προγράμματά τους από ένα Πανεπιστήμιο που διαθέτει μόλις 9 Καθηγητές; Πώς θα καλυφθούν όλα τα γνωστικά αντικείμενα;»

Δεν υπάρχουν σχόλια: