Κουράστηκε ο Έλληνας εκπαιδευτικός να του λένε συνέχεια για αυτοαξιολόγηση




Οι Θεσμοί, με το νέο μνημόνιο,  λένε ότι θέλουν αυτοαξιολόγηση στην ελληνική εκπαίδευση σύμφωνα με  τις γενικές ευρωπαϊκές πρακτικές.   Σίγουρα όμως τους διαφεύγει ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός δεν είναι σαν τους άλλους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς, με τους καλούς μισθούς,  με τις μεταθέσεις , με τους διορισμούς τους και τις γενικά  τις καλές εκπαιδευτικές/εργασιακές /υλικοτεχνικές συνθήκες στα σχολεία που δουλεύουν.

Ο  Έλληνας εκπαιδευτικός , και αυτά που κάνει για να λειτουργήσει το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα,με απέραντα δύσκολες συνθήκες, είναι  πολύ περισσότερα από αυτά που κάνουν  οι Ευρωπαίοι που τα έχουν όλα.  Δεν υπάρχει ανάγκη αυτοαξιολόγησης  με τους δείκτες των Θεσμών και της ΑΕΕ, διότι την αυτοαξιολόγησή τους οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα την επιδεικνύουν κάθε σχολική χρονιά, εδώ και  μια δεκαετία σχεδόν. Την περνάνε κάθε  σχολική μέρα, με καλά αποτελέσματα, σύμφωνα με τις γενικότερες επαγγελματικές και κοινωνικές συνθήκες που βιώνουν.

Δε χρειάζονται πολλά παραδείγματα. Μόνο να δουν οι Θεσμοί  την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε σχέση με το δείκτη «μεταθέσεις» . Σχεδόν κανένας  εκπαιδευτικός στην Ελλάδα δε παίρνει μετάθεση τα τελευταία χρόνια.
Αλλά ο  δείκτης  «μεταθέσεις», ή ο δείκτης «μισθός» και "επαγγελματική  ικανοποίηση",  ή ο δείκτης «σε πόσα σχολεία δουλεύεις»  ή ο δείκτης «πόσα χρόνια δουλεύεις αναπληρωτής» δεν είναι στο κυρίως μενού  δεικτών του ΟΟΣΑ που προσπαθούν να πλασάρουν στον Έλληνα εκπαιδευτικό.

Αυτοί  οι δείκτες  μπορεί να κινούνται έξω από το πλαίσιο δεικτών, που ο ΟΟΣΑ και οι Θεσμοί πιστεύουν ότι θα φέρουν τα καλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα, αλλά εδώ μιλάμε για πόλεμο και ακραίες καταστάσεις για τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα. Τι άλλο μπορεί κάποιος να απαιτεί από έναν εκπαιδευτικό που ικανοποιεί αξιοπρεπώς τη θεματική περιοχή: « λειτουργία της σχολικής μονάδας» στην Ελλάδα και τους παραπάνω δείκτες;  Και στο κάτω κάτω ποιος είναι αυτός  που καταρτίζει τους δείκτες και πιστεύει ότι "κουμπώνουν"σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα;

Όμως το μενού των δεικτών  που θέλουν οι θεσμοί, και «εμείς» που συμφωνήσαμε,  είναι  συγκεκριμένο  για όλες τις χώρες εδώ και χρόνια. Αυτό το  μενού διδάσκεται  και μαθαίνεται, όχι τυχαία, τις τελευταίες  δεκαετίες, στα ελληνικά μεταπτυχιακά της Οργάνωσης και Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων  .

Γιατί όμως το  μενού να είναι δεδομένο για όλες τις χώρες;  Δεν είναι όλες οι χώρες ίδιες. Μήπως πρέπει να έχει τη δική του παρέμβαση   ο Έλληνας  εκπαιδευτικός    σε αυτό το μενού; Δεν πρέπει να παρέμβει ο εκπαιδευτικός   που είναι 20 χρόνια μακριά από το σπίτι του χωρίς μετάθεση;  Δεν έχει δείξει αυτός ο εκπαιδευτικός στο σύστημα τις προσπάθειές του για καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα μέσα στις δυσμενείς εκπαιδευτικές συνθήκες και τις προσωπικές του θυσίες; Δεν πρέπει να υπάρχει κι ένας σχετικός δείκτης για να  επιβραβευθεί ή υπομονή αλλά και η ανοχή του στα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος τόσα χρόνια;

Η  αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι ένα από τα συμφωνηθέντα μέτρα του νέου μνημονίου. Αυτοαξιολόγηση όμως , όχι όπως θέλουν οι Θεσμοί αλλά με δείκτες όπως θέλει η εκπαιδευτική κοινότητα που βρίσκεται σε κρίση.

Διαβάστε:

Οι Αυστραλοί εκπαιδευτικοί κουράστηκαν με την αυτοαξιολόγηση θέλουν να ασχοληθούν με το μάθημα



Δεν υπάρχουν σχόλια: