Άμεσο σχέδιο χωρίς κανένα νομικό πρόβλημα έχει έτοιμο το Υπουργείο για τους διευθυντές μετά την απόφαση του ΣτΕ




Ο Υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του στην εφημερίδα των Συντακτών ανέφερε ότι 
το Υπουργείο έχει  ένα άμεσο σχέδιο που θα συμμορφώνει με ταχύτατο τρόπο τα πράγματα στην απόφαση του ΣτΕ ώστε να μην υπάρξει κανένα νομικό πρόβλημα στην καθημερινότητα των σχολικών μονάδων. Επίσης μίλησε για το νέο ρόλο των Σχολικών Συμβούλων. Ακολουθεί απόσπασμα από τη συνέντευξη:

Θα έχουμε φέτος κρίσεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων Και αν ναι υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο του υπουργείου για τον χρόνο και τον τρόπο που θα γίνει;

Η απόφαση του ΣτΕ δυστυχώς θέτει σε αμφισβήτηση τη φιλοσοφία της διαδικασίας επιλογής των διευθυντών όπως είχε ψηφιστεί το 2015 δηλαδή την καθοριστική συμβολή των συλλόγων των εκπαιδευτικών στον ορισμό του προσώπου που θα αναλάμβανε τη διεύθυνση του σχολείου τους. Το υπουργείο έχει ένα άμεσο σχέδιο που θα συμμορφώνει με ταχύτατο τρόπο τα πράγματα στην απόφαση του ΣτΕ ώστε να μην υπάρξει κανένα νομικό πρόβλημα στην καθημερινότητα των σχολικών μονάδων αλλά παράλληλα μελετά και ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο συνολικότερο για τον ρόλο του συλλόγου των εκπαιδευτικών όσον αφορά τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τη λειτουργία και την αυτοβελτίωσή του αλλά και για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία της αξιολόγησης των στελεχών
Για τα ζητήματα αυτά ωστόσο το υπουργείο επιθυμεί να λάβει υπ όψιν του τις απόψεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ από τις οποίες έχει ζητηθεί εγγράφως να υποβάλουν τις προτάσεις τους.

Ποιες αλλαγές προωθούνται στον ρόλο τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες των σχολικών συμβούλων;

Αναφορικά με τους συμβούλους μιλήσαμε για έναν ρόλο κριτικού φίλου. Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν θα λειτουργούν δηλαδή ως εξωτερικοί αξιολογητές στη σχολική μονάδα όπως συνέβη στο πρόσφατο παρελθόν αλλά θα πρέπει να βρίσκονται μάλλον πιο κοντά σε αυτό που θα θεωρούσαμε ένα οργανικό κομμάτι της και θα λειτουργούν συνεργατικά στο πλαίσιο ενός συνολικού κέντρο  υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Θα βρίσκονται κοντά στις σχολικές μονάδες που θα έχουν στην ευθύνη τους για να μάθουν τις ιδιαιτερότητες των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν ώστε να μπορούν να τις υποστηρίζουν.
Θα έχουν πολύ καλή παιδαγωγική κατάρτιση καθώς και διδακτική εμπειρία και θα μπορούν ταυτόχρονα να προσφέρουν μια δεύτερη ματιά στα παιδαγωγικά τεκταινόμενα του σχολείου θα μπορούν να προτείνουν βελτιώσεις στις διδακτικές μεθόδους στον τρόπο αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στη διαχείριση κρίσεων κτλ και τρόπους ώστε αυτές να εφαρμοστούν αποτελεσματικά στη συγκεκριμένη δυναμική κάθε σχολικής μονάδας.

Θα λειτουργούν υποστηρικτικά στον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας αλλά σε καμιά περίπτωση αυτό δεν θα συνιστά εκ των άνω επιβολή προγραμματισμού στον σύλλογο διδασκόντων

 ΔΙΑΒΆΣΤΕ:


Περιφερειακός Διευθυντής Εκπ/σης για την επιλογή διευθυντών και την απόφαση του ΣΤΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: