Με το ίδιο μενού η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας;

 


Η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει  ήδη ετοιμάσει την εισήγηση για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και αναμένεται, τις επόμενες ημέρες,  ο πρόεδρός της  Καθηγητής Γεράσιμος Κουζέλης να την παραδώσει στον υπουργό  Παιδείας. 



Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του esos η πρόταση θα κινείται στο πλαίσιο της προηγούμενης αυτοαξιολόγησης.


 Δηλαδή αυτοαξιολόγηση, μάλλον  με τους γνωστούς τομείς. Κάποιοι όμως, από  τους τομείς και δείκτες, θα έχουν ιδιαίτερο "ενδιαφέρον",  όπως αυτοί που σχετίζονται με τη διδασκαλία και τη μάθηση αφού η προσέγγισή τους   θα πρέπει να γίνει με συγκεκριμένο τρόπο  έτσι ώστε να λειτουργήσει μόνο ως εργαλείο βελτίωσης. 

“Η αυτοαξιολόγηση θα διαμορφωθεί μαζί με τους εκπαιδευτικούς” είχε αναφέρει πρόσφατα κ. Γαβρόγλου σε συνέντευξή του στη εφημερίδα Αυγή:
*Πότε θα ξεκινήσει η αυτοαξιολόγηση και πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί; Πώς θα πείσετε τους εκπαιδευτικούς που έχουν βιώσει τις απολύσεις από την προηγούμενη αξιολόγηση, να συμμετάσχουν;
Υπουργός: 
Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα ξεκινήσει με το νέο σχολικό έτος. Οι τραυματικές εμπειρίες από παρόμοιες προσπάθειες στο παρελθόν έχουν δημιουργήσει εύλογη δυσπιστία στους εκπαιδευτικούς. Το κατανοούμε. Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας όμως μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές βελτιώσεις του εκπαιδευτικού έργου. Δεν θα πρέπει να παραιτηθούμε από την προσπάθεια να της προσδώσουμε θετικό πρόσημο, εξαιτίας των στρεβλώσεών της στο παρελθόν. Άλλωστε, η εμπειρία στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ είναι, μάλλον, θετική στο σύνολό της.
Προφανώς δεν μιλάμε για επανάληψη διαδικασιών του παρελθόντος με μικρές προσαρμογές. Η αυτοαξιολόγηση για την οποία συζητάμε είναι μια διαδικασία που δεν θα επιβληθεί αυθαίρετα από το υπουργείο, αλλά θα διαμορφωθεί έπειτα από διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς. Πρόκειται ουσιαστικά για θεσμοθέτηση μιας εσωτερικής διαδικασίας του συλλόγου διδασκόντων. Τα οφέλη που αναμένουμε να προκύψουν είναι πολλαπλά: Καταρχάς αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο στη συνεχή προσπάθεια των εκπαιδευτικών και των σχολείων μας προς την αυτοβελτίωση. Επιπλέον, δημιουργεί έναν δίαυλο, ώστε να διαχέονται οι καλές πρακτικές και οι πρωτοβουλίες που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, οι οποίες δεν γίνονταν ευρύτερα γνωστές έως τώρα. Και τέλος, είναι μια ευκαιρία να καταγραφούν οι παραλείψεις της Πολιτείας και οι ανάγκες που θα έπρεπε να λάβει υπόψη σε έναν σοβαρό προγραμματισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: