Οι πιθανές παραλλαγές προσόντων και ικανότητας ενός διευθυντή σχολείου


...Από εκεί και πέρα, τι ακριβώς συνιστά ουσιαστικό προσόν και τι όχι είναι αρκετά πολύπλοκο θέμα. Προσωπικά έχω συναντήσει όλες τις πιθανές παραλλαγές νομίζω:


- Διευθυντές που δεν είχαν μαζεμένους τίτλους, πιστοποιήσεις κ.λπ., είχαν πάρει τη θέση λόγω προϋπηρεσίας ή/και κομματικών δεσμών και ήταν λίγο ως πολύ ακατάλληλοι για τη θέση.

- Διευθυντές που δεν είχαν μαζεμένους τίτλους, πιστοποιήσεις κ.λπ., είχαν πάρει τη θέση λόγω προϋπηρεσίας ή/και κομματικών δεσμών και ήταν εξαιρετικοί ως διευθυντές σχολείου, με αξιέπαινο έργο από κάθε άποψη.

- Διευθυντές με διδακτορικά, ξένες γλώσσες, σεμινάρια, πιστοποιήσεις κ.λπ., που τα μάζευαν σε βάρος των καθηκόντων τους ως δάσκαλοι και δημόσιοι υπάλληλοι και κόντεψαν να τινάξουν το σχολείο στον αέρα.

- Διευθυντές με πλούσια τυπικά προσόντα όπως οι παραπάνω, που ήταν επίσης εξαιρετικοί στη διοίκηση του σχολείου και στη δουλειά τους γενικότερα. Μάλιστα έχω στο μυαλό μου μια περίπτωση που ο συγκεκριμένος διευθυντής ήταν τόσο δυσάρεστος στο Σύλλογο που τελικά δεν ψηφίστηκε για τη θέση καθόλου, παρά το γεγονός ότι το σχολείο του δούλευε άψογα.


Για να είμαι ειλικρινής, η τελευταία περίπτωση μου φαίνεται πιο συχνή, δηλαδή κάποιος με πολλά τυπικά προσόντα συνήθως δείχνει και ότι έχει τη διάθεση και βρίσκει τα κίνητρα για να κάνει και τη δουλειά. Τώρα, αν είναι αρεστός ή όχι σε κάποιους άλλους, δε νομίζω ότι θα έπρεπε να μετράει τόσο όσο το αν είναι τελικά συνεργάσιμος, εργατικός και σταθερός σε λογικές απόψεις.


Τίθεται ή δεν τίθεται θέμα παράτασης της θητείας των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων;

Δεν υπάρχουν σχόλια: