Ο ΟΟΣΑ τώρα τα λέει μια "χαρά" όμως πριν δυο χρόνια δεν ήξερε τι έλεγε


 fresh-education

 ..όταν τα κείμενα του ΟΟΣΑ  ήταν ιδεολογήματα
 

Η «Μαύρη Βίβλος» δεν αποτελεί μια στεγνή καταγραφή της δράσης των βουλευτών μας στα δυόμισι χρόνια της παρούσας Βουλής, αλλά μια πολιτική και παιδαγωγικά αρθρωμένη ανάλυση της καταστροφικής επέλασης της νεοφιλελεύθερης καπιταλιστικής ιδεοληψίας για τη διάλυση και απαξίωση του Δημόσιου Εκπαιδευτικού Συστήματος και του Ερευνητικού Ιστού της χώρας, και ανάδειξη των δικών μας θέσεων / δεσμεύσεων ως επερχόμενης Αριστερής Κυβέρνησης.( εφημερίδα Αυγή διαβάστε εδώ)

Ακολουθούναποσπάσματα από τη ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ (σ.σ σελίδες 61 έως 65)  όταν τα κείμενα του ΟΟΣΑ  ήταν ιδεολογήματα και η αυτοαξιολόγηση ήταν "λεγόμενη".

Στις προγραμματικές δηλώσεις της, στις 8.7.2012, η νέα τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είχε δηλώσει μεταξύ άλλων ότι πρωταρχικός στόχος είναι να προωθήσει «άμεσα την αξιολόγηση διαδικασιών και του ανθρώπινου δυναμικού, των εκπαιδευτικών μας, με στόχο την ανάδειξη των τομέων που χρειάζονται βελτιωτικές παρεμβάσεις». Ταυτιζόμενη πλήρως με τα ιδεολογήματα του ΟΟΣΑ, η στόχευσή της δεν ήταν άλλη από την κατασκευή ενός τερατώδους μηχανισμού απολύσεων εκπαιδευτικών και τη δραστική περικοπή της δημόσιας χρηματοδότησης για την εκπαίδευση. Όπως άλλωστε σημειώνει και ο ίδιος ο ΟΟΣΑ σε παλαιότερες συστάσεις του προς την Ελλάδα, «απαιτείται μετατόπιση από το τρέχον σύστημα κατανομής πόρων σε εφάπαξ επιχορηγήσεις που κατανέμονται στις περιφέρειες βάσει της αρχής «τα χρήματα ακολουθούν τον μαθητή», συμπεριλαμβανομένης της κατανομής του αριθμού θέσεων που προβλέπονται από τον προϋπολογισμό, ευελιξία στις περιφέρειες να κατανέμουν τους πόρους βάσει αποτελεσμάτων και λογοδοσία βάσει επίδοσης».


Με εγκύκλιό του, το Δεκέμβριο του 2013 (1900089/Γ1 στις 10.12.2013), το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καλεί τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν «τον θεσμό της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας», τη λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας».


Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου «η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας έχει στόχο να αναδείξει τη σχολική μονάδα ως βασικό φορέα προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου και να βελτιώσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης».


Οι προσπάθειες για τη «νέα αξιολόγηση», την «αυτοαξιολόγηση», αποτελούν τον πυρήνα χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία φαίνεται να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτόν το νέο τρόπο αξιολόγησης, ο οποίος σε σχέση με τον παραδοσιακό έχει ένα σημαντικό πολιτικό όφελος: καθώς παρουσιάζεται με προκάλυψη μοντέρνα και αθώα, αφοπλίζει την κριτική των εκπαιδευτικών στην παραδοσιακή αξιολόγηση, ενώ την ίδια ώρα προλειαίνει το έδαφος για τη σταδιακή εφαρμογή του «νεοεπιθεωρητισμού».

Ο στόχος δεν είναι άλλος από τη νομιμοποίηση αφενός της πολιτικής μείωσης των σχολικών μονάδων, μέσω του κλεισίματος-συγχώνευσης «αντιπαραγωγικών» σχολείων, και αφετέρου η ώθηση προς την έξοδο ενός μεγάλου τμήματος εκπαιδευτικών. Στο ίδιο πλαίσιο προωθούνται η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και η ένταση της «ζούγκλας του ανταγωνισμού» ανάμεσα στα σχολεία, τα οποία καλούνται πλέον να εξασφαλίσουν μαθητές και χρηματοδότηση, αν θέλουν να συνεχίσουν να λειτουργούν.
Διαβάστε τη Μαύρη Βίβλο εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: