Μέχρι 15 Ιανουαρίου η απόφαση για κατανομή των διορισμών





Με προβλήματα και εντάσεις οι διορισμοί εκπαιδευτικών


ΑΝΝΑ  ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ
Μέχρι τις 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ οι αρμόδιοι υπουργοί σε μια κοινή σύσκεψη θα αποφασίσουν για την κατανομή των διορισμών στον δημόσιο τομέα την επόμενη τριετία σύμφωνα με δημοσίευση της Εφημερίδας των Συντακτών. Ο προηγούμενος στόχος βέβαια των 20.000 προσλήψεων στην Παιδεία δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί ωστόσο η σφραγίδα της κυβερνητικής προτεραιότητας θα συμβάλει στην εξασφάλιση ενός γενναίου κομματιού από τη μικρή πίτα των διορισμών Η επόμενη φάση πάντως είναι αυτή που κρίνεται ως η δυσκολότερη καθώς το υπουργείο Παιδείας θα κληθεί να αναζητήσει ένα πραγματικά δίκαιο σύστημα προσλήψεων όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος ο Κώστας Γαβρόγλου
Οι καπνοί που ήδη βγαίνουν πάνω από την εκπαιδευτική κοινότητα προειδοποιούν για τη δυσκολία του εγχειρήματος ύστερα από οχτώ χρόνια αδιοριστίας προσφυγών στη δικαιοσύνη και συγκρούσεων μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών εκπαιδευτικού δυναμικού
Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη οι πιέσεις είναι πολλές ισχυρές και αλληλοσυγκρουόμενες Από τη μια πλευρά βρίσκονται πολλές ομάδες εκπαιδευτικών που είτε έχουν στα χέρια τους είτε περιμένουν δικαστικές αποφάσεις από την άλλη οι συνδικαλιστικοί φορείς εκπαιδευτικών που διεκδικούν την ισχύ βασικών κριτηρίων όπως η πολυετής θητεία ενώ στο τραπέζι του διαλόγου ανάμεσα στο υπουργείο και τις Ομοσπονδίες βρίσκονται οι αντικειμενικές δεσμεύσεις όπως οι αποφάσεις του ΣτΕ Οι μέχρι τώρα απόπειρες δημιουργίας συστήματος διορισμών έχουν προκαλέσει προβλήματα κι εντάσεις ενώ καμία δεν κατέληξε σε οριστική μορφή
Πάντως ενόψει και της νέας προσπάθειας οι γνωρίζοντες επισημαίνουν πως ειδικά μετά και τις αποφάσεις του ΣτΕ που έχουν προκρίνει τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το όποιο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση δεν μπορεί να μη συμπεριλαμβάνει τα εξής τρία βασικά σημεία:
1 Διαδικασία διορισμού υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ
2 Μοριοδότηση βάσει αντικειμενικών κριτηρίων προϋπηρεσία επιτυχία στον ΑΣΕΠ τυπικά προσόντα κ.ά
3 Σεβασμός δικαστικών αποφάσεων που έχουν ληφθεί αλλά και όσων αναμένεται να εκδοθούν τους επόμενους μήνες Πρόσφατα έγιναν ορισμένες προσλήψεις βάσει τέτοιων αποφάσεων ενώ εκκρεμούν αρκετές ακόμα ειδικά από επιτυχόντες του ΑΣΕΠ που προσπαθούν να κατοχυρώσουν δικαίωμα διορισμού.
Δεν προδιαγράφεται ούτε εύκολο ούτε απλό ούτε μονοδιάστατο ένα οριστικό σύστημα διορισμού στην εκπαίδευση ύστερα από 8 χρόνια αδιοριστίας και παράλληλα διαρκούς πάλης για τη θέση του αναπληρωτή ύστερα από αρκετές αποτυχημένες νομοθετικές παρεμβάσεις ρύθμισης της διαδικασίας προσλήψεων αναπληρωτών ύστερα από δεκάδες χιλιάδες προσφυγές στη δικαιοσύνη και σκληρές διαμάχες ανάμεσα σε πολύπειρους και πολυταλαιπωρημένους αναπληρωτές και επιτυχόντες του ΑΣΕΠ
Ηδη το κλίμα είναι ηλεκτρισμένο και έχουν πυροδοτηθεί εκ νέου οι έριδες μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών οι οποίες εκτιμάται ότι θα σκληρύνουν μετά τις 1 5 Ιανουαρίου οπότε και θα ξεκινήσει η συζήτηση με τις Ομοσπονδίες. Η ΔΟΕ δεν έχει καταλήξει σε πρόταση-μοντέλο σε αντίθεση με την ΟΛΜΕ που έχει παρουσιάσει ένα σύστημα μοριοδότησης. Οσο για τον αριθμό των πολυπόθητων διορισμών καμία απόκριση από αρμόδια χείλη Εμείς να σημειώσουμε πως για το 201 7 ισχύει ο κανόνας ¼ μια πρόσληψη ανά τέσσερις απολύσεις ενώ βάση των υπολογισμών του προσωπικού για το επόμενο έτος αποτελούν τα δεδομένα του προηγούμενου
Εν προκειμένω φυσικά οι υπολογισμοί αφορούν τα επόμενα τρία χρόνια Ας θυμίσουμε πως το 201 6 έως τον Οκτώβριο στον χώρο της παιδείας είχαμε περί τις 2.300 αποχωρήσεις Βέβαια από το 2009 που σταμάτησαν οι διορισμοί έως σήμερα οι αποχωρήσεις ανέρχονται σε 30.000 Αναμένεται με ισχυρό ενδιαφέρον από την εκπαιδευτική κοινότητα το αποτέλεσμα των προσπαθειών του υπουργού αλλά και της κυβέρνησης ώστε η Παιδεία να τεθεί σε άμεση προτεραιότητα Είναι ενδεικτικό λένε υπουργικά στελέχη το γεγονός ότι ενώ μέχρι πρότινος το θέμα των διορισμών στην εκπαίδευση είχε μπει στο ψυγείο τώρα ξεπάγωσε προφανώς χωρίς ισχυρές αντιδράσεις από τους δανειστές οι οποίοι κατά τις συζητήσεις με τον υπουργό Παιδείας για τη δρομολόγηση του τριετούς σχεδιασμού δείχνουν πιο ευέλικτοι σύμφωνα με άλλες πηγές
Αποδελτίωση από www.minedu.gov.gr 5-1/2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχείο Δημοσιεύσεων