Απάντηση στην Μ.Κ.Ο. «Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» με αφορμή το «Κείμενο τεκμηρίωσης» με θέμα «Οι ευθύνες των εκπαιδευτικών για την ομαλή υλοποίηση του προγράμματος εκπαίδευσης ανηλίκων προσφύγων»







Με αφορμή «Κείμενο τεκμηρίωσης» της Μ.Κ.Ο.  «Ελληνική  Ένωση  για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου»  με θέμα «Οι ευθύνες των εκπαιδευτικών για την ομαλή υλοποίηση του προγράμματος εκπαίδευσης ανηλίκων προσφύγων» ( 28-11-2016) τα Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών έχουν να κάνουν τις παρακάτω επισημάνσεις :

Η ένταξη των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών στις δομές της εκπαίδευσης είναι μια απόλυτη αναγκαιότητα. Η ελληνική πολιτεία οφείλει να την υλοποιήσει συντεταγμένα, θεσμικά και καθολικά χωρίς διακρίσεις και επιλεκτικά κριτήρια, για όλα τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών. Τα δημοτικά σχολεία αποτέλεσαν κατά το πρόσφατο παρελθόν και αποτελούν και σήμερα τη  «γέφυρα αλληλεγγύης» ανάμεσα σε Έλληνες, οικονομικούς μετανάστες και πρόσφυγες και συνέβαλαν και συνεχίζουν να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην οικοδόμηση θετικών σχέσεων ανάμεσα στους λαούς. Μεμονωμένα περιστατικά εντός ή εκτός σχολείων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσουν άλλοθι για γενικεύσεις και συλλογικούς αφορισμούς.

Θεωρούμε, επομένως,  τη σχετική ανακοίνωση της ΕΕΔΑ επιεικώς προσβλητική για το σύνολο των εκπαιδευτικών, αδικαιολόγητη, αβάσιμη, απειλητική και απαράδεκτη και την καλούμε να την ανακαλέσει! Η υπεράσπιση των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνεται με την απειλή της δίωξης, του εκφοβισμού, της τιμωρίας. Εάν πραγματικά έχουν παρατηρηθεί επιβεβαιωμένες  ρατσιστικές συμπεριφορές, συμπεριφορές αποκλεισμού, από μεμονωμένους εκπαιδευτικούς, των μικρών προσφύγων και μεταναστών να  τις γνωστοποιήσουν δημόσια για να τις καταγγείλουμε και να τις καταδικάσουμε  όλοι μαζί.

Θεωρούμε, επίσης,  αυτονόητο ότι μια ΜΚΟ δεν μπορεί να υποκαταστήσει κανένα επίσημο κρατικό φορέα, εν προκειμένω, το υπουργείο Παιδείας ή τις διοικητικές και παιδαγωγικές του δομές (Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σχολικούς Συμβούλους), και να απευθύνει δημόσια απειλητική προειδοποίηση, προς όλους τους εκπαιδευτικούς –ούτε καν σε έναν έχει το δικαίωμα να το κάνει-για την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Είναι διαφορετικό θέμα η υπεράσπιση του δικαιώματος των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση, διαφορετικό η καταγγελία για την παραβίαση αυτού του δικαιώματος και διαφορετικό η δημόσια έγκληση και απειλή ενάντια σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο Παιδείας ή η εποπτεύουσα Αρχή οφείλει να τους ανακαλέσει στην τάξη!

Αυτό που γνωρίζουμε, ως δάσκαλοι της πράξης, αυτό που διδαχθήκαμε και διδάσκουμε στους μαθητές μας είναι ότι όταν οι δημοκρατικές λειτουργίες παρακωλύονται η Δημοκρατία δεν απαντά με εκφοβισμό και απειλές. Απαντά συντεταγμένα και θεσμικά. Απαντά με περισσότερη Δημοκρατία! Και, περισσότερη Δημοκρατία, σημαίνει: δημοκρατικό περιεχόμενο, δημοκρατικές διαδικασίες, καθαρές και κρυστάλλινες επιλογές, και, πάνω απ’ όλα, διαφάνεια! Υπαινιγμοί και υπονοούμενα χωρίς σαφείς και τεκμηριωμένες αναφορές, συνοδευόμενες από γενικούς αφορισμούς και προειδοποιήσεις, ενίοτε, παράγουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα από εκείνο που οι αγαθές προθέσεις επιδιώκουν: κουβαλούν νερό στο μύλο εκείνων τους οποίους αποστρεφόμαστε και –θεωρούμε ότι- οι ίδιοι, στην ΕΕΔΑ, αποστρέφονται.

Οι εκπαιδευτικοί άπλωσαν και απλώνουν  το χέρι της αλληλεγγύης στους πρόσφυγες όχι από τον φόβο των απειλών για «πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες» αλλά γιατί καθημερινά διδάσκουν «Όχι» στο ρατσισμό, «Όχι» στην ξενοφοβία, «Ναι» στη διαφορετικότητα, «Ναι» στην πολυπολιτισμικότητα, πάντα με σεβασμό στις δημοκρατικές αρχές και την αξία του ανθρώπου. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όσους έχουν ανάγκη αδιακρίτως εθνικότητας, θρησκείας και φυλής. Δεν σταμάτησαν μέσα από τα σωματεία τους να διεκδικούν πολιτικές για την πλήρη κοινωνική και οικονομική ένταξη των προσφύγων και μεταναστών.

Οι εκπαιδευτικοί στο σύνολο τους σε συνεργασία με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών αλλά και με τους γονείς όλο το προηγούμενο διάστημα, αλλά και σήμερα,  στάθηκαν έμπρακτα  αλληλέγγυοι στους πρόσφυγες και μετανάστες, ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά,  συγκεντρώνοντας τρόφιμα και ρουχισμό και παραδίδοντάς τα στους καταυλισμούς προσφύγων σε συνεργασία με εργατικά σωματεία, φορείς και Δήμους. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Αλέξανδρος Δελμούζος» την περσινή σχολική χρονιά, έπειτα από πρόταση των Προοδευτικών Ρευμάτων Εκπαιδευτικών,  ευαισθητοποίησε τους μαθητές,  τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μας μονάδων με αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν 1.000 κιβώτια με είδη πρώτης ανάγκης για τα προσφυγόπουλα. Μια πρωτοβουλία που επαναλαμβάνεται και εφέτος από το Σύλλογο μας με την συγκέντρωση ειδών ρουχισμού. Πρωτοβουλίες απλές, σιωπηλές, ανθρώπινες, αποτελεσματικές! Χωρίς «επιχορηγήσεις» ούτε ενός ευρώ για τις δράσεις αυτές.

Με υψηλό το αίσθημα της ευθύνης, της αλληλεγγύης, του ανθρωπισμού και της πλήρους επίγνωσης για το ρόλο του μαχόμενου εκπαιδευτικού της τάξης, σε μια δύσκολη για όλους τους Έλληνες εποχή, απορρίπτουμε κάθε συλλογική μομφή στο πρόσωπο του εκπαιδευτικού καθώς επίσης και κάθε γενικόλογη έγκληση που εξυπηρετεί «άδηλες» και αδιαφανείς σκοπιμότητες.

Το «Κείμενο τεκμηρίωσης» της Μ.Κ.Ο.  «Ελληνική  Ένωση  για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου»  με θέμα «Οι ευθύνες των εκπαιδευτικών για την ομαλή υλοποίηση του προγράμματος εκπαίδευσης ανηλίκων προσφύγων»



Προοδευτικά  Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

Δεν υπάρχουν σχόλια: