Εκπαιδευτικοί Γενικής Παιδείας θα συμπληρώνουν ωράριο στην Ειδική Αγωγή



Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Παιδείας εκπαιδευτικοί με πλεόνασμα ωρών μπορούν να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με παράλληλη στήριξη. Οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Πάρου Αντιπάρου έστειλαν το κείμενό τους στο alfavita.gr διεκδικώντας τα αυτονόητα δικαιώματα των εργαζομένων εκπαιδευτικών.
Καταγγέλουν το υπουργείο Παιδείας ότι αδιαφορεί αν ο εκπαιδευτικός έχει τις γνώσεις και την κατάρτιση ώστε να διδάξει στην Ειδική Αγωγή.
Διαβάστε την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πάρου Αντιπάρου με θέμα "ψήφισμα για την υποστήριξη της Ειδικής Αγωγής":
Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας (στις 04-10-2016/Αρ.Πρωτ.1636/ΓΔ4), με θέμα «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του άρθρου 48, του ν.4415/2016 (Α΄159)» αναδεικνύει για άλλη μια φορά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Με το συγκεκριμένο έγγραφο προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί με πλεόνασμα ωρών δύνανται να  συμπληρώνουν  διδακτικό ωράριο παρέχοντας παράλληλη στήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κι ότι οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ θα προβαίνουν σε συναντήσεις επιστημονικής καθοδήγησης των εκπαιδευτικών και σε συνεργασία με τα οικεία ΚΕΔΔΥ θα  οργανώνουν επιμορφωτικά σεμινάρια.
Δηλαδή το υπουργείο παιδείας, προκειμένου να καλύψει την έλλειψη σχεδιασμού για την ειδική αγωγή ( υπενθυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην ΕΑΕ),  αδιαφορεί για το εάν ο εκπαιδευτικός που θα αναλάβει μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχει αντίστοιχες γνώσεις και κατάρτιση και χρησιμοποιεί την ειδική αγωγή ως άλλοθι για να καλύψει τις υπεραριθμίες και τα πλεονάσματα ωρών που το ίδιο δημιούργησε ( μείωση διδακτικών ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων κ.τ.λ.)
Μεθοδεύεται η κατάργηση επί της ουσίας της ειδικής αγωγής αφού:
  • Αντιμετωπίζονται απαξιωτικά οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αφού καταπατάται το δικαίωμά τους για ίσες ευκαιρίες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία όπως περιγράφεται στο άρθρο 1, παρ 1 του ν. 3699/2008-ΦΕΚ199Ἄ΄/2.10.2008. «Η πολιτεία υποχρεούται να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες παρέχοντας στο μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στήριξη από ειδικό εκπαιδευτικό σε μόνιμη προγραμματισμένη βάση»
  • Ακυρώνεται η  επιστημονική επάρκεια των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, αφού το υπουργείο θεωρεί πως  με κάποιες συναντήσεις με τους σχολικούς συμβούλους μπορεί να αντικατασταθούν σπουδές χρόνων κι ότι είναι πολύ εύκολο, οι συνάδελφοι γενικής παιδείας να αντικαταστήσουν το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό της ΕΑΕ.
  •  «Ξεχνάει» το υπουργείο ότι τα προσόντα του εκπαιδευτικού ΕΑΕ ορίζονται με σαφήνεια στο άρθρο 20 παρ. 1.4 του ν. 3699/2008 για την εξασφάλιση εξειδικευμένης στήριξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος για τον εκπαιδευτικό «πολυεργαλείο» σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ αφού  :
  • Καταργούνται με τέτοιου είδους αναθέσεις τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών στο σύνολό τους ( μόνιμων και αναπληρωτών γενικής και ειδικής παιδείας.)
  • Δημιουργείται ο εκπαιδευτικός «λάστιχο» που τρέχει σε τρία σχολεία με πολλαπλά αντικείμενα ( τα οποία με τις πολλαπλές αναθέσεις συχνά  είναι άσχετα με τις σπουδές του) και ο εκπαιδευτικός «παντός καιρού» που θα περνάει με  διαδοχικά 45 λεπτά από την ειδική αγωγή στη γενική παιδεία καλύπτοντας τις αδυναμίες του υπουργείου.
  • Απαιτούμε από το υπουργείο την κατάργηση των προβλεπόμενων στο παραπάνω έγγραφο διευκρινίσεων για την κάλυψη κενών στην Ειδική Αγωγή.
  • Καλούμε τους συναδέλφους  Γενικής Παιδείας να μην αναλαμβάνουν οικειοθελώς, για συμπλήρωση ωραρίου, ώρες στην Ειδική Αγωγή.
  • Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
  • Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση του  δημόσιου σχολείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχείο Δημοσιεύσεων

Δημοφιλείς αναρτήσεις