Αναπληρωτές ΠΕ04 Γενικής μέχρι 10/12/2016




Πλησιάζοντας στα μέσα της χρονιάς οφείλουμε να αναδείξουμε μία ακόμη συνεχιζόμενη παθογένεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Στο παρακάτω πίνακα γίνεται μια σύγκριση ανάμεσα στα αρχικά οργανικά κενά και πλεονάσματα ανα περιοχή όπως αυτά υπολογίζονται και αθροίζονται αλγεβρικά από τον αλγόριθμο της εγκυκλίου υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις, και στον αριθμό των αναπληρωτών που προσελήφθησαν μέχρι 10/12/2016 στην Γενική Παιδεία. Με τον ίδιο τρόπο υπολογίζονται και τα οργανικά κενά για μόνιμους διορισμούς.


Είναι γνωστοί οι λόγοι που δημιουργούν αυτές τις αποκλίσεις και έχουν αναλυθεί σε πολλά προηγούμενα άρθρα. Κοντολογίς:
  • Αυθαίρετη κατανομή διορισμών ανά ειδικότητα στο παρελθόν.
  • Αδιαφάνεια στην δήλωση οργανικών και λειτουργικών κενών.
  • Παράνομες οργανικές και λειτουργικές τοποθετήσεις άλλων ειδικοτήτων σε οργανικά και λειτουργικά κενά Βιολογίας και Γεωλογίας.
  • Παράνομες μεταθέσεις και αποσπάσεις από την ελλειμματική περιφέρεια προς το πλεονασματικό κέντρο.
  • Υπέρβαση του ορίου των Β και τελευταία των Γ αναθέσεων.
Η εικόνα αυτή είναι επαναλαμβανόμενη τα τελευταία 10 χρόνια ανεξάρτητα από αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και το υποχρεωτικό ωράριο των καθηγητών και όλα αυτά εξακολουθούν να συμβαίνουν ακόμη και φέτος.
Τόσο η κεντρική διοίκηση όσο και τα τοπικά ΠΥΣΔΕ, αρνούνται την διαφάνεια στην διαχείριση του προσωπικού, και έτσι αναγκαζόμαστε εμείς, με πολύ κόπο, να αναδείξουμε την αλήθεια.
Παρόλο που σχεδόν σε όλες τις περιοχές φαίνεται ότι καλύπτονται κενά Βιολογίας από τα πλεονάσματα άλλων ειδικοτήτων, ωστόσο είναι επίσης φανερό ότι στις σκιαγραφημένες περιοχές αυτό συμβαίνει και για την πρόσληψη αναπληρωτών άλλων ειδικοτήτων. Κωμικοτραγική είναι η περίπτωση της Β Σάμου ( Ικαρία, Φούρνοι) όπου η Διεύθυνση δηλώνει πλεόνασμα ενός  Βιολόγου,…. ενώ υπάρχει μόλις ένας Βιολόγος στην περιοχή !!!
Το πρόβλημα των αναθέσεων είναι διαχρονικό για την Βιολογία και την Γεωλογία-Γεωγραφία. Τελευταία έχει αρχίσει να γίνεται κατανοητό και από άλλους κλάδους που το μάθημά τους αρχίζει να βιώνει αντίστοιχα προβλήματα. Το ξεχείλωμα των αναθέσεων μπορεί να γίνεται για λόγους οικονομίας από την διοίκηση. Δυστυχώς όμως υποστηρίζεται από μερίδα εκπαιδευτικών και συνδικαλιστών που εξυπηρετούνται εργασιακά από αυτό.
Είναι αυτονόητο, ότι η ανάθεση οποιουδήποτε μαθήματος σε εκπαιδευτικό που δεν είναι καταρτισμένος σε αυτό είναι εις βάρος των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Υπενθυμίζουμε ότι δουλειά της διοίκησης δεν είναι μόνο η οικονομία. Συνταγματικά είναι η εξασφάλιση ισότιμης και υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές της χώρας. Είναι προφανές ότι με τις συνεχιζόμενες αυτές και άλλες πρακτικές κάτι τέτοιο ΔΕΝ επιτυγχάνεται. Η ανευθυνότητα της διοίκησης τόσο σε κεντρικό όσο και τοπικό επίπεδο, φτάνει σε σημείο να δίνονται μαθήματα κατεύθυνσης πανελλαδικών σε Β ανάθεση, χωρίς αυτό να περιορίζεται στην Βιολογία.
Τέλος, αυτό που αναδεικνύει ο φετινός πίνακας, όπως και ο πίνακας κάθε χρονιάς, είναι ο λόγος που αυξάνεται η πίεση για ενοποίηση του κλάδου ΠΕ04, από συγκεκριμένες ειδικότητες που θέλουν να διαιωνίσουν την υπάρχουσα κατάσταση ή απλώς να την νομιμοποιήσουν. Για αυτό άλλωστε βιάζονται να ενοποιήσουν τις ειδικότητες χωρίς να δημιουργηθεί πρώτα δια-θεματικό μάθημα Φυσικών Επιστημών με κατάλληλο παιδαγωγικό σχεδιασμό και όχι ένα πρόχειρο κολλάζ από ετερογενή μαθήματα. Δηλαδή πιέζουν καθαρά για την διεκδίκηση της διδασκαλίας σε Α ανάθεση μαθημάτων που δεν σπούδασαν και τον απότοκο αποκλεισμό των αντίστοιχων πτυχιούχων.
Οποιαδήποτε αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να είναι παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, να σέβεται όμως και τα συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών, μέσα στους οποίους οφείλουμε να συμπεριλάβουμε και τους μαθητές μας. Δυστυχώς απέναντι στα επιχειρήματα που προσπαθούμε να οικοδομήσουμε με μελέτες, έχουμε μόνο συνθήματα, απειλές και την ανάγκη εξυπηρέτησης εγκατεστημένων συμφερόντων. Απαντάμε με διαφάνεια και διάλογο!
Ευχόμαστε, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, να αναλογιστούν οι εμπλεκόμενοι τις ευθύνες τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχείο Δημοσιεύσεων