Η Μαύρη Βίβλος για τη "λεγόμενη" αυτοαξιολόγηση




 fresh-education
 "Ο ΣΥΡΙΖΑ παλεύει για την ανατροπή και την αποδόμηση αυτών των πολιτικών"

Ακολουθεί ένα επίκαιρο και  διαφωτιστικό   απόσπασμα από τη ¨Μαύρη Βίβλο της μνημονιακής εκπαίδευσης"  το οποίο στις σελίδες 64 και 65 αναφέρεται και στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Με εγκύκλιό του, το Δεκέμβριο του 2013 (1900089/Γ1 στις 10.12.2013), το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καλεί τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν «τον θεσμό της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας», τη λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας».


Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου «η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας έχει στόχο να αναδείξει τη σχολική μονάδα ως βασικό φορέα προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου και να βελτιώσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης».


Οι προσπάθειες για τη «νέα αξιολόγηση», την «αυτοαξιολόγηση», αποτελούν τον πυρήνα χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία φαίνεται να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτόν το νέο τρόπο αξιολόγησης, ο οποίος σε σχέση με τον παραδοσιακό έχει ένα σημαντικό πολιτικό όφελος: καθώς παρουσιάζεται με προκάλυψη μοντέρνα και αθώα, αφοπλίζει την κριτική των εκπαιδευτικών στην παραδοσιακή αξιολόγηση, ενώ την ίδια ώρα προλειαίνει το έδαφος για τη σταδιακή εφαρμογή του «νεοεπιθεωρητισμού».

Ο στόχος δεν είναι άλλος από τη νομιμοποίηση αφενός της πολιτικής μείωσης των σχολικών μονάδων, μέσω του κλεισίματος-συγχώνευσης «αντιπαραγωγικών» σχολείων, και αφετέρου η ώθηση προς την έξοδο ενός μεγάλου τμήματος εκπαιδευτικών. Στο ίδιο πλαίσιο προωθούνται η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και η ένταση της «ζούγκλας του ανταγωνισμού» ανάμεσα στα σχολεία, τα οποία καλούνται πλέον να εξασφαλίσουν μαθητές και χρηματοδότηση, αν θέλουν να συνεχίσουν να λειτουργούν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχείο Δημοσιεύσεων