Τελικά ο εκπαιδευτικός κάνει χρέη μάγειρα στο ολοήμερο σχολείο;



 fresh-education.
 13.15 το μεσημέρι. Μαθητές του ολοήμερου, μόλις έχουν τελειώσει το πρωινό πρόγραμμα και περιμένουν να  φάνε στα δημόσια σχολεία της Ελλάδας. Φούρνοι μικροκυμάτων, γάντια στα χέρια, μπολάκια σιδερένια, τάπερ, μυρωδιές από ζεστό φαγητό στην ατμόσφαιρα της τραπεζαρίας.

 Σχετικά με τα καθήκοντα του εκπαιδευτικού για τη σίτιση των μαθητών του ολοήμερου σχολείου(Δημοτικού και Νηπιαγωγείου) είχαμε σήμερα "διευκρίνιση" η οποία είναι η εξής: 

Το γεύμα των μαθητών παρασκευάζεται στο σπίτι από τους γονείς/κηδεμόνες τους.Ο υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος στο δημοτικό και η νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου δεν αναλαμβάνει το ζέσταμα του φαγητού, αλλά βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στους μαθητές των μικρών τάξεων του δημοτικού και του νηπιαγωγείου μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.
Ιδιαίτερα ζητήματα που αφορούν τόσο την σίτιση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος όσο και την λειτουργία της σχολικής μονάδας αντιμετωπίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων εντός του πλαισίου που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις.


Στο θέμα το  fresh-education  έχει αναφερθεί   πριν ακόμη ανοίξουν τα σχολεία με το "Τελικά ποιος ζεσταίνει και σερβίρει το φαγητό στο ολοήμερο;   Οι γονείς θέλουν να ξέρουν"  όταν εκδόθηκε η εγκύκλιος για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου. Για άλλη μια φορά  διατυπώνονται τα ίδια ακριβώς με την εγκύκλιο.   
Όμως επειδή , όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν να ζεσταίνουν το φαγητό των μαθητών, αλλά περισσότερο για το ότι μια εγκύκλιος ή μια διευκρίνιση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και γονείς που προσπαθούν να βγάλουν άκρη σχετικά με τα καθήκοντά τους και τις υποχρεώσεις τους πάνω στο θέμα της σίτισης μικρών παιδιών, παραθέτουμε τα εξής ερωτήματα που ενδέχεται να διευκρινίσουν τη σημερινή "διευκρίνιση".


  • Ÿ  Για την ανάπτυξη ποιων ακριβώς δεξιοτήτων βοηθά και καθοδηγεί ο εκπαιδευτικός τους μαθητές τους;
  • Ÿ  Μήπως μια από αυτές τις δεξιότητες είναι και το ζέσταμα του φαγητού;
  • Ÿ  Όμως, αναφέρεται ότι ο εκπαιδευτικός δεν αναλαμβάνει το ζέσταμα του φαγητού . Δηλαδή μήπως εννοείται ότι οι μαθητές πρέπει να τρώνε κρύο το φαγητό τους;
  • Ÿ  Ή μήπως εννοείται σίτιση αποκλειστικά με σάντουιτς;

Η μόνη απάντηση τελικά που μπορεί να αναζητηθεί, χωρίς όμως λύση στο θέμα, είναι στο κείμενο των Θ. Γκότοβου-Γ. Μαυρογιώργου_Π. Παπακωνσταντίνου  «Η Ασάφεια και αμφιλογία» της εγκυκλίου που περιλαμβάνεται στο Μαυρογιώργος Γιώργος «Εκπαιδευτικοί και διδασκαλία» Σύγχρονη Εκπαίδευση 1992 και το οποίο, εκτός των άλλων αναφέρει τα εξής σχετικά :

Ένα κείμενο( εγκύκλιος) έχει προτάσεις, φράσεις ή λέξεις ασαφείς όταν από τα συμφραζόμενα δεν είναι κατανοητό ποια συγκεκριμένη άποψη υποστηρίζεται. Με αυτόν τον τρόπο είναι δύσκολο στον αναγνώστη-αποδέκτη να ελέγχει αν μια άποψη τεκμηριώνεται, αν παραποιείται, αν ισχύει κ.ά...... Στην περίπτωση μάλιστα όπου οι ασάφειες δεν είναι εύκολο να επισημανθούν(σιωπηλές ασάφειες) τότε μπορούμε να πούμε ότι η κεντρική άποψη ή απόψεις ενός κειμένου και οι οποιεσδήποτε συγκεκριμένες θέσεις ενός κειμένου γίνονται ευκολότερα αποδεκτές.

Ας δοθεί επιτέλους μία λύση και ξεκάθαρη απάντηση με τη σίτιση των μαθητών. 






Δεν υπάρχουν σχόλια: