Εκπαιδευτικό υλικό για 17 δραστηριότητες δημιουργικής γραφής






Στην ιστοσελίδα  «Είναι ωραίο να είσαι διαφορετικός»  θα βρείτε ασκήσεις και υλικό δημιουργικής γραφής. Οι δραστηριότητες που μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή είναι :



Αξίζει να δείτε τις ασκήσεις ύφους του Κενό γι'αυτό στο σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε το βιβλίο:
https://www.dropbox.com/s/0wxly8t84138pud/Queneau_Raymond_%CE%91%CF%83%CE%BA%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CF%8D%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%82.pdf?dl=0

Δραστηριότητα 1.

Δίνω στα παιδιά ένα ποίημα για το χιονάνθρωπο.Μαζί δίνω και τη ζωγραφιά του χιονάνθρωπου.Οι μαθητές πρέπει να βρουν τις λέξεις που έχουμε σβήσει από το ποίημα με τη βοήθεια της εικόνας.
https://www.dropbox.com/s/97nzlll53o78kuf/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%201.docx?dl=0


Δραστηριότητα 2
Δίνουμε στους μαθητές μια εικόνα και τους ζητάμε να σκεφτούν μια ιστορία. Έπειτα απαντάνε τις ερωτήσεις. Στο τέλος γράφουν όλες τις προτάσεις μαζί ώστε να γράψουν ένα κείμενο.
https://www.dropbox.com/s/rno2pip7pztpoe5/%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%BF%CF%8D%20%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85%20%282%29.docx?dl=0


Δραστηριότητα 3

Δίνουνε στο μαθητή το ακόλουθο έγγραφο. Στόχος του η σωστή παρατήρηση της εικόνας και η παραγωγή γραπτού λόγου με τη βοήθεια της.
https://www.dropbox.com/s/nil5xnghqbwekck/%CE%91%CE%A3%CE%9A%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%BF%CF%8D%20%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85.docx?dl=0


Δραστηριότητα 4

Μπορούμε να φτιάξουμε ένα γλυκό στο σχολείο (εάν υπάρχει κουζίνα). Μετά θα συμπληρώσουμε στο φύλλο εργασίας που ακολουθεί τι κάναμε. Είναι διασκεδαστικό και βοηθάει και στην παρατηρητικότητα-μνήμη . Εμείς κάναμε πουτίγκα. 
https://www.dropbox.com/s/f6a8v33reicx793/ftiaxno%20gliko.docx?dl=0

Δραστηριότητα 5

Φτιάχνω ένα πείραμα φυσικής με απλά υλικά και κατανοητό για τα παιδιά. χωρίς να χρησιμοποιώ όρους της φυσικής. Έπειτα γράφω τι έκανα και πιο είναι το συμπέρασμα. Οι δικοί μου μαθητές περίμεναν την ημέρα που θα έκαναν πείραμα. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε τα πειράματα.
https://www.dropbox.com/s/vlm5jp7ura04oh1/%CE%A0%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91.docx?dl=0


Δραστηριότητα 6
Χρησιμοποιούμε εικόνες από παραμύθια και λογοτεχνικά βιβλία.
Βάζουμε τις εικόνες ανακατεμένες μπροστά στα παιδιά. Η δουλειά τους είναι 
1. Να βάλουν τις εικόνες στη σειρά που πιστεύουν ότι είναι σωστή
2. Να δώσουν ονόματα στους ήρωες
3. Να γράψουν μια πρόταση για κάθε εικόνα.
Στο τέλος διαβάζουμε το παραμύθι.
Τα παραμύθια που διάβασα στα παιδιά ακολουθούν


Ο αλφαάλφα( Δ', Ε' και Στ' τάξη):

https://www.dropbox.com/s/vfg8qxwkd0ml4jm/%CE%BF%20%CE%91%CE%BB%CF%86%CE%B1%CE%BB%CF%86%CE%B1.docx?dl=0

Σιρανό (Ε' και Στ' τάξη):

https://www.dropbox.com/s/kvt3vcj87wwtr3r/%CE%BF%20%CE%A3%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%BF.docx?dl=0

Τα ροζ μαλλιά (Β' και Γ' τάξη) :

 https://www.dropbox.com/s/r2ab0m0nd1n2fma/%CE%A4%CE%B1%20%CF%81%CE%BF%CE%B6%20%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%AC.docx?dl=0

Το παλιόπαιδο(Δ', Ε' και Στ' τάξη) :

https://www.dropbox.com/s/apvdgro8n10fwbx/%CE%A4%CE%BF%20%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%BF.docx?dl=0

Κανείς δεν είναι τέλειος(Γ', Δ' και Ε' τάξη):
 

https://www.dropbox.com/s/3hst7v2odqwrkdo/%CE%9A%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%B4%CE%B5%CE%BD%20%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82.docx?dl=0

Μόζα :Μόλι η άσπρη γάτα: (Γ-Στ):

https://www.dropbox.com/s/6bs2dw9fk8uq4ic/%CE%9C%CE%BF%CE%B6%CE%B1.%CE%97%20%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%BA%CE%B7%20%CE%9C%CF%8C%CE%BB%CE%B9.pdf?dl=0

Ο νέος κόσμος του Ρίκι( Β'-Δ'):  https://www.dropbox.com/s/bl5k6ovmsmr1szf/o%20Riki.pdf?dl=0


Ιησούς Μπέτσ  (Ε-Στ' τάξη):

https://www.dropbox.com/s/3fe7wskaj3bal99/%CE%99%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%8D%CF%82%20%CE%9C%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%83.pdf?dl=0

Ο ασπροραμφούλης (Α- Β' και Γ' τάξη):

https://www.dropbox.com/s/3adel15kcziirmr/%CE%BF%20%CE%91%CF%83%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%86%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7%CF%82.pdf?dl=0

Η παλέτα των συναισθημάτων (Α-Β και Γ' τάξη) :https://www.dropbox.com/s/egecynbqlrfmcml/%CE%97%20%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B1%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD.pdf?dl=0


Ο μεγάλος θυμός(Α και Β' τάξη):

https://www.dropbox.com/s/ilayk1d1llp3ybu/%CE%BF%20%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82%20%CE%B8%CF%85%CE%BC%CF%8C%CF%82.pdf?dl=0 Μετά την ανάγνωση φτιάξαμε τον δικό μας θυμό με κόκκινες κάλτσες

Οι προτάσεις που έκαναν τα παιδιά δεν είχαν σχέση μεταξύ τους. Παρ' όλαυτα τις γράψαμε τη μία μετά την άλλη. Δεν φτιάξαμε παράγραφο αλλά καταλάβαμε ότι η παράγραφος μιλάει για κάποιο συγκεκριμένο θέμα.Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα κείμενα των μαθητών μου:

Δραστηριότητα 8
Μια πέτρα στο βυθό της λίμνης.
Η δραστηριότητα αυτή έχει τα ακόλουθα βήματα:
1.Ζητάμε από τα παιδιά να βρούνε από δυο πέτρες. 2.Δίνουμε ένα όνομα στη μεγαλύτερη πέτρα και θεωρούμε ότι βρίσκεται μόνη της στο βυθό. Η πέτρα ζει μόνη της.Τι θα γίνει όμως όταν οι άτακτοι μαθητές μου ρίξουν μέσα κι αλλά "πρόσωπα;"
3.Ρίχνουμε λοιπόν τις υπόλοιπές πέτρες μέσα  στο βυθό αφού τις δώσουμε όνομα.
4. Προσέχουμε οι πέτρες να έχουν διαφορετική απόσταση απο την κεντρική μας.
5.Τέλος, γράφουμε την ιστορία μας.
 Στο βυθό της δικής μας λίμνης υπάρχει μια μεγάλη πέτρα που τη λένε Λία.
Η Λία ζει μόνη της.Τι θα γίνει όμως όταν οι άτακτοι μαθητές μου ρίξουν μέσα κι αλλά "πρόσωπα;" Ρίξαμε λοιπόν 5 μικρότερες πέτρες.Την κατανόηση, τη χαρά, την λύπη, τη γκρίνια αλλά και ένα αγόρι που το έλεγαν βράχο. Τέλος, ήρθαν τα πετραδάκια που είναι τα παιδιά της Λίας αλλά και το κλαδάκι που είναι η κυρία προσπάθεια....

Ακολουθεί το κείμενο μας:https://www.dropbox.com/s/4sskggjyk4oq29f/%CE%9C%CE%B9%CE%B1%20%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%B1%20%CF%83%CF%84%CE%B7%20%CE%BB%CE%AF%CE%BC%CE%BD%CE%B7.docx?dl=0



Δραστηριότητα 9
Γράφουμε ενα Λίμερικ
Λίμερικ: Είναι ένα κωδικοποιημένο ποίημα. Στον πρώτο στίχο υπάρχει η ένδειξη του πρωταγωνιστεί.Στον δεύτερο στίχο αποκαλύπτεται η ιδιότητα του.Στον τρίτο και τέταρτο  παρατηρούμε την πραγματοποίηση του κατηγορήματος.
Τέλος ο πέμπτος στίχος είναι αφιερωμένος στην εμφάνιση ενός τελικού επιθέτου ή παράλογου


Δραστηριότητα 10
Γράφουμε ενα χαικού
Το ποίημα "χαϊκού": έχει ακριβώς 17 συλλαβές.Ο πρώτος στίχος έχει 5 συλλαβές, ο δεύτερος 7 και ο τρίτος πάλι πέντε συλλαβές. Ακολουθούν τα Χαϊκου που γράψαμε στην τάξη :https://www.dropbox.com/s/soo1nn4gjp0t71l/%CE%93%CF%81%CE%AC%CF%86%CF%89%20%CE%AD%CE%BD%CE%B1%20%CF%87%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%BF%CF%8D.docx?dl=0

Δραστηριότητα 11
Γράφω ένα διάλογο.
Δίνουμε στα παιδιά 5 με 6 λέξεις .Οι λέξεις είναι κυρίως ουσιαστικά.Στη συνέχεια τους ζητάμε να μας γράψουν ένα διάλογο .Εγώ τους έδωσα τις λέξεις: 1. παγωτό σοκολάτα 2. Ζαχαροπλαστείο.3. Γιάννης 4. Σιρόπι 5. είκοσι ευρώ  6. ρέστα


Δραστηριότητα 12 

Γράφω ελεύθερα.
Αφού αποφασίσουμε ποιοι θα είναι οι ήρωες αφήνουμε τα παιδιά τα εκφραστούν ελεύθερα.Ακολουθεί το κείμενο που έγραψαν οι μαθητές μου:https://www.dropbox.com/s/83mfs7vjk6boars/%CE%93%CF%81%CE%AC%CF%86%CF%89%20%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B1.docx?dl=0

Δραστηριότητα 13 

Αταίριαστα ζευγάρια
Δίνουμε στα παιδιά 4 ή 5 ζευγάρια λέξεων που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Στη συνέχεια τα παιδιά γράφουν μια πρόταση με κάθε ζευγάρι και τέλος ενώνουμε τις προτάσεις.Ακολουθεί η εργασία των μαθητών μου:https://www.dropbox.com/s/xvclj8ch4mb858u/%CE%91%CF%84%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%20%CE%B6%CE%B5%CF%85%CE%B3%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%B1.docx?dl=0

Δραστηριότητα 14

Η λέξη
Γράφουμε μια λέξη στον πίνακα και ζητάμε από τα παιδιά να  φτιάξουν μια ζωγραφιά για τη λέξη.Στη συνέχεια παρατηρώντας τη ζωγραφιά μπορούν να γράψουν ένα κείμενο.Ακολουθεί ένα παράδειγμαhttps://www.dropbox.com/s/a7vwsmerv88palf/%CE%9C%CE%B9%CE%B1%20%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B7.docx?dl=0

Δραστηριότητα 15

Διαβάζουμε στα παιδιά ενα απόσπασμα απο ενα κείμενο.Στη συνέχεια τους δίνουμε μια εικόνα του και τους ζητάμε να γράψουν ένα τίτλο αλλά και να πουν πώς τελειώνει η ιστορία.Ακολουθεί το δικό μας παράδειγμα:https://www.dropbox.com/s/kw33gziryhmasig/%CE%92%CE%AC%CE%B6%CF%89%20%CF%84%CE%AF%CF%84%CE%BB%CE%BF%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82.docx?dl=0

Δραστηριότητα 16

Η αλφαβήτα μας
Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τα γράμματα του αλφάβητου σε σειρά γράφουν ένα κείμενο.Ακολουθούν τα κείμενα που γράψανε τα παιδιά στην τάξη.https://www.dropbox.com/s/5nvhm0bg5lzrf27/%CE%97%20%20%CE%91%CE%BB%CF%86%CE%B1%CE%B2%CE%AE%CF%84%CE%B1%20%CE%BC%CE%B1%CF%82.docx?dl=0

Δραστηριότητα 17

Η ερώτηση της εβδομάδας
Γράφουμε σε καρτέλες ποικίλες και περίεργες ερωτήσεις.Τα παιδιά πρέπει να τις απαντήσουν.Καλό θα ήταν να γνωρίζουμε την απάντηση αλλά  και να έχουμε στο μυαλό μας 2 με 3 λέξεις κλειδιά τις οποίες θα δώσουμε στα παιδιά αν χρειαστεί.
Εγώ πήρα ερωτήσεις από το βιβλίο του Giani Rodari "Το βιβλίο των γιατί":https://www.dropbox.com/s/ijp6vl6gc0mluk4/%CE%A4%CE%BF%20%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF.docx?dl=0


Πηγή:  «Είναι ωραίο να είσαι διαφορετικός»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μεθοδολογία, πολιτικές, πρακτικές επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας(Γυμνάσιο)

Αρχείο Δημοσιεύσεων