Ομιλία του Ν. Φίλη για την Παιδεία( προσλήψεις αξιολόγηση,σχολικές βιβλιοθήκες,Προσφυγικό κ.α)





Ομιλία του Νίκου Φίλη στην Προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία
Η μεταρρύθμιση του δημόσιου σχολείου και γενικότερα της δημόσιας εκπαίδευσης προϋπόθεση εξόδου της χώρας από την κρίση
Το άνοιγμα των σχολείων πρώτο βήμα για την επιστροφή στην κανονικότητα. Μετά από πολλά χρόνια τα σχολεία άνοιξαν με τους εκπαιδευτικούς και τα βιβλία στην ώρα τους. 24.000.000 αντίτυπα σχολικών βιβλίων είχαν αποσταλεί στα σχολεία από τον Ιούλιο. Μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου είχαν προσληφθεί περίπου 12.000 αναπληρωτές, για πρώτη φορά μέσω ΑΣΕΠ όταν την αντίστοιχη ημερομηνία το 2012-2013 μόλις 1.431 αναπληρωτές.
Με δεδομένο ότι η κυβέρνησή μας εξασφάλισε 21000 περίπου πιστώσεις για αναπληρωτές, θα συνεχίσουμε τους απαραίτητους διορισμούς μέχρι την πλήρη κάλυψη των αναγκών, εντός του επόμενου δεκαπενθήμερου.
Για πρώτη φορά προτεραιότητα στις προσλήψεις για την Ειδική Αγωγή. Για το σχολικό έτος 2016-2017 ιδρύουμε 538 νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 23 νέες Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Καταθέτω στα πρακτικά σχετικό πίνακα από το οποίο προκύπτει ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών φέτος μέχρι αυτή την ώρα είναι κατά 34% έως και 700% περισσότερες από τα μνημονικά χρόνια


Ανοίγουν ξανά 750 σχολικές βιβλιοθήκες, που έκλεισαν επί διακυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Σας θυμίζω ότι το 2011 τα σχολεία λειτούργησαν χωρίς βιβλία και μόνο με φωτοτυπίες, γιατί, έτσι αντιλαμβάνονταν τον εκσυγχρονισμό και την «αριστεία» η τότε υπουργός Παιδείας του ΠΑΣΟΚ και με χιλιάδες κενά καθηγητών, ενώ συγχωνεύτηκαν εκατοντάδες σχολεία. Στις επόμενες χρονιές των Μνημονίων, διά χειρός Κυριάκου Μητσοτάκη τέθηκαν σε διαθεσιμότητα (δηλαδή, σε καθεστώς ημιαπόλυσης) δυόμιση χιλιάδες εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα να κλείσουν πολλά τμήματα των ΕΠΑΛ και να ευνοηθούν σκανδαλωδώς τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Το Σεπτέμβρη του 2014 η χρονιά ξεκίνησε με την έκκληση του τότε υπουργού Παιδείας να δουλέψουν εθελοντικά συνταξιούχοι καθηγητές για να καλυφθούν τα κενά. Αν λοιπόν κανείς αναλογιστεί τι συνέβαινε στα σχολεία μπορεί να εκτιμήσει το φετινό αποτέλεσμα της οργανωμένης προσπάθειας για την αναδιοργάνωση και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Η αναγκαία αντιμετώπιση των χρόνιων λειτουργικών προβλημάτων είναι προϋπόθεση για την δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Στόχος ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας. Και τα δυο αυτά ποιοτικά στοιχεία του σχολείου δοκιμάστηκαν ακόμη περισσότερο στην περίοδο της κρίσης. Χωρίς όμως ισότητα δεν υπάρχει ποιότητα, και χωρίς ποιότητα δεν υπάρχει ισότητα.
Στο πλαίσιο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής καθώς και της Επιτροπής για τον Εθνικό Κοινωνικό Διάλογο πραγματοποιήθηκε τους προηγούμενους μήνες ένα σημαντικό έργο. Στις διαδικασίες συμμετείχαν άνθρωποι από όλο το πολιτικό φάσμα. Πολιτικοί, μάχιμοι εκπαιδευτικοί αλλά και «τεχνοκράτες». Η διαφορά θεωρήθηκε πλούτος. Και ο διάλογος δεν άρχισε και δεν τελείωσε, όπως συνέβαινε παλαιότερα, σε μια διαμάχη για τα πανεπιστήμια. Αντιθέτως ο διάλογος και στις δύο διοργανώσεις των επιτροπών τροφοδότησε προβληματισμούς για την Α/θμια, Β/θμια τη Γενική, Τεχνική, Ειδική καθώς και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σας καταθέτω τα πορίσματα της Επιτροπής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου υπό την προεδρία του καθηγητή κ. Αντώνη Λιάκου καθώς και τα πορίσματα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής υπό την προεδρία του συναδέλφου μας βουλευτή και καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου.

(Παράδοση πορισμάτων)

Οι μεταρρυθμίσεις που προδιαγράφονται στα πορίσματα σκοπό έχουν να εκσυγχρονίσουν τη λειτουργία του σχολείου, αλλά, κυρίως, να το μετατρέψουν σε ένα χώρο που προσφέρει τη χαρά της γνώσης και της ανακάλυψης στους μαθητές προετοιμάζοντας όχι ανταγωνιστές αλλά δημοκρατικούς πολίτες. Να επιβεβαιώσουν την προτεραιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης στην πορεία της εθνικής ανασυγκρότησης.
Επεξεργαζόμαστε ένα συνολικό τριετές σχέδιο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Επισημαίνουμε τις τρεις προτεραιότητές του:
α. Δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και αλλαγή του Γυμνασίου, ώστε να παρέχει την εγκύκλια παιδεία σε όλα τα παιδιά. Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη καταργήσαμε τη σωρεία εξετάσεων, που μετέτρεπαν το Γυμνάσιο σε εξεταστικό κέντρο και υποβάθμιζαν την μορφωτική διαδικασία, αύξαναν το άγχος των παιδιών και συρρίκνωναν τον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο. Ενισχύουμε την ομαδοσυνεργατική και βιωματική διδασκαλία και εναλλακτικούς τρόπους αποτίμησης της προόδου των παιδιών. Την ευθύνη για την αλλαγή αυτή έχει θεσμικά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο έχει αναδιοργανωθεί και λειτουργεί αποτελεσματικά υπό την προεδρία του καθηγητή κ. Γεράσιμου Κουζέλη.
β. Κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων για τα ΑΕΙ. Αυτό προϋποθέτει αλλαγή τουλάχιστον των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου καθώς και αλλαγές στα ΑΕΙ. Ενώ στο Γυμνάσιο τα παιδιά θα διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, στο Λύκειο θα επικεντρώνονται και θα διδάσκονται σε βάθος. Επίσης μελετάμε την πρόταση η εισαγωγή να γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα των ΑΕΙ. Ο ισχύων τρόπος πρόσβασης στα πανεπιστήμια, έχει εξαντλήσει τη δυναμική του.  
Αυτή η Βουλή μπορεί και πρέπει να καταλήξει στο νέο τρόπο πρόσβασης των παιδιών στα Πανεπιστήμια. Με ευρεία συναίνεση, γιατί οι αλλαγές στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα ο τρόπος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι θέμα μιας τετραετίας. Προτείνω, και ελπίζω να έχω στο σημείο αυτό τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων, το κρίσιμο αυτό ζήτημα να ανατεθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η οποία, πρέπει, αξιοποιώντας το πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου, να καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα για τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, σε εύλογο χρονικό διάστημα, ώστε τα παιδιά που θα μπουν στο Λύκειο από του χρόνου να γνωρίζουν με ποιο σύστημα θα μπουν στα πανεπιστήμια.
γ. Ενιαίος χώρος Έρευνας και Εκπαίδευσης.
Ο Ενιαίος χώρος στοχεύει στον επανακαθορισμό των σχέσεων ανάμεσα σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα, τις συνέργιες, καθώς και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους. Σε αυτήν την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο θα παίξει ένα αναμορφωμένο και αναβαθμισμένο όργανο αξιολόγησης των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων.
Ιδιωτικά ΑΕΙ
Από μερικούς προβάλλεται η πανάκεια των ιδιωτικών πανεπιστημίων, ότι με αυτά θα διορθωθούν τα κακώς κείμενα στα δημόσια ΑΕΙ και θα αναπτυχθεί μια αγορά εκπαιδευτικών ευκαιριών. Όσοι υποστηρίζουν αυτά δείχνουν μια βαθιά άγνοια της ευρωπαϊκής πραγματικότητας όπου τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής τους κουλτούρας, ο αριθμός τους είναι πολύ μικρός και στην πλειοψηφία τους είναι υποβαθμισμένα. Αντιθέτως τα δημόσια πανεπιστήμια και στην Ευρώπη και στη χώρα μας, με μεικτά χρηματοδοτικά συστήματα, προηγούνται μακράν   ως προς το επίπεδό τους. Τι άλλο δηλώνει το γεγονός ότι οι απόφοιτοι των δημόσιων πανεπιστημίων είναι τόσο περιζήτητοι στην Ευρώπη; Γιατί οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων μας παίρνουν ποσοστιαία τόσες πολλές υποτροφίες στα ευρωπαϊκά αλλά και στα αμερικανικά πανεπιστήμια; Γιατί οι ερευνητές μας διακρίνονται διεθνώς και φέρνουν στη χώρα μας προγράμματα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο;
Κυρίες και κύριοι της ΝΔ μην απαξιώνετε το δημόσιο πανεπιστήμιο, μην το συκοφαντείτε, μην το παρουσιάζετε ως αρένα βίας και ανομίας.
Το δημόσιο πανεπιστήμιο που το έχει αγνοήσει η πολιτεία, Προσπαθούμε να το στηρίξουμε με τις υποτροφίες, τις μεταδιδακτορικές χορηγίες και τις νέες θέσεις ΔΕΠ, αντιμετωπίζοντας προβλήματα που δημιουργεί η δημοσιονομική λιτότητα αλλά και το πρόβλημα της φυγής νέων επιστημόνων που τα χρόνια της κρίσης και της διακυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ πήρε πρωτοφανείς διαστάσεις. Δεν παραγνωρίζουμε τα προβλήματα. Αλλά δεν υποκύπτουμε στον νεοφιλελεύθερο δογματισμό και λαϊκισμό σύμφωνα με τον οποίο εκ προοιμίου κάθε τι το δημόσιο είναι προβληματικό και κατώτερο ενώ κάθε τι το ιδιωτικό, ανώτερο.
Το συνολικό τριετές σχέδιο- θεσμοί-ΟΟΣΑ
Καταφέραμε και επαναδιαπραγματευθήκαμε με τον ΟΟΣΑ την σύνταξη μίας νέας έκθεσης που θα συμβάλλει στην υλοποίηση των νέων πολιτικών μας προτεραιοτήτων. Η Έκθεση του 2011, μία έκθεση που στηρίχθηκε σε στοιχεία πριν την κρίση και ουσιαστικά επεξεργάζονταν ακραίες νεοφιλελεύθερες επιλογές των περασμένων κυβερνήσεων, αποτελεί παρελθόν. Αυτό, σε πείσμα πολλών εγχώριων δογματικών νεοφιλελεύθερων, το έχουν δεχτεί και οι θεσμοί με τους οποίους είμαστε σε μία συνολική συνεννόηση που περιλαμβάνει τους νέους διορισμούς και την αύξηση των κονδυλίων για την εκπαίδευση. Το τριετές σχέδιο μπορεί να συνδυαστεί με τη σταδιακή αποδέσμευση της εκπαίδευσης από την επιτήρηση των θεσμών. Άλλωστε η εκπαιδευτική πολιτική, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αποτελεί αντικείμενο των εθνικών πολιτικών.
Μόνιμοι διορισμοί-αύξηση της χρηματοδότησης στην παιδεία
Έχουμε καταθέσει στους θεσμούς ολοκληρωμένη μελέτη για την αναγκαιότητα 20.000 διορισμών στην επόμενη τριετία, αρχής γενομένης από του χρόνου με νέο σύστημα διορισμών.
Σπάει από τη φετινή χρονιά το καθεστώς αδιοριστίας με το διορισμό 470 εκπαιδευτικών διοριστέων του διαγωνισμού του   ΑΣΕΠ του 2008.
Η σταδιακή αύξηση των δημοσίων κονδυλίων για την παιδεία είναι αναγκαία προκειμένου η Ελλάδα να συγκλίνει με τον μέσο όρο της ευρωζώνης. Η αύξηση των δαπανών θα παρακολουθήσει τη γενικότερη πορεία αύξησης του ΑΕΠ. Επί του παρόντος σταματήσαμε την κατρακύλα των δημόσιων δαπανών στο 2,8 % του ΑΕΠ όταν το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της κυβέρνησης Σαμαρά Βενιζέλου προέβλεπε ότι το 2018 θα συρρικνώνονταν ακόμη περισσότερο 1,9% του ΑΕΠ. Και τι μας λέει τώρα ο κ. Μητσοτάκης; Ότι είναι εύκολο, υπερβαίνοντας τους στόχους του μνημονίου, δηλαδή, χωρίς να του το ζητάνε οι θεσμοί, να κάνει περικοπές από την υγεία και την παιδεία κατά 700-800 εκ ευρώ. Πρόκειται, για πρόκληση τεραστίων διαστάσεων, για ευθεία ομολογία ότι η ΝΔ, υπό την ηγεσία του κ. Μητσοτάκη, έχει πλέον ως κεντρικό πολιτικό της στόχο τη συντριβή του κοινωνικού κράτους
Καταθέτω στα πρακτικά της βουλής τη σχετική συνέντευξη του κ. Μητσοτάκη στον τηλεοπτικό σταθμό skai

Η Μεταρρύθμιση στηρίζεται στην εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς
Με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε ένα κλίμα ελευθερίας και δημοκρατίας στην εκπαίδευση. Καταργήθηκε η τιμωρητική αξιολόγηση, επανήλθαν οι διαθέσιμοι-απολυμένοι εκπαιδευτικοί, και μαζί τους πάνω από 8000 μαθητές στην τεχνική εκπαίδευση, δόθηκε η δυνατότητα να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί στην επιλογή των διευθυντών σχολείων. Η δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση επιδιώκει την ενίσχυση του συλλόγου των καθηγητών, προκειμένου να αναδειχθεί η αυτονομία των σχολικών μονάδων και να περιοριστεί ο κρατικός συγκεντρωτισμός. Επίσης ξαναρχίζει από φέτος η επιμόρφωση των καθηγητών, η διαρκής εκπαίδευσή τους τόσο για θέματα περιεχομένου των μαθημάτων όσο και για θέματα διδασκαλίας. Σχεδιάζουμε τα σχολεία να είναι ανοιχτά στην κοινωνία. Να είναι πολιτιστικά σημεία αναφοράς για τη γειτονιά.   Στην κατεύθυνση αυτή προσβλέπουμε στη συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τέλος, προχωρήσαμε στην κατοχύρωση των στοιχειωδών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, που αποτελεί προϋπόθεση για την αξιοπιστία της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Απειλούμενος και φοβισμένος δάσκαλος, δάσκαλος που του αμφισβητούν την αξιοπρέπεια δεν μπορεί να αποτελεί παράδειγμα για τα παιδιά. Επίσης προχωρήσαμε στην αναγνώριση ασφαλιστικών δικαιωμάτων για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους εκπαιδευτικούς σε φροντιστήρια
Προσφυγικό
Αντιμετωπίζουμε με κοινωνική ευαισθησία, δημοκρατική αλληλεγγύη και σχέδιο το θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών προσφύγων. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα στη μόρφωση όσο μείνει στη χώρα μας. Την ευθύνη την έχει η πολιτεία. Η κοινωνία έχει ανταποκριθεί με ανθρωπιά για τους πρόσφυγες. Έχει αντιδράσει στις περιθωριακές, ξενοφοβικές συμπεριφορές. Δεν θέλει παιδιά σε γκέτο, αλλά παιδιά σε σχολεία, στην αρχή σε απογευματινές τάξεις υποδοχής. Με τη χρηματοδότηση του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και με ελληνικούς πόρους ξεκινάμε από τις 10 Οκτωβρίου το πρόγραμμα εκπαίδευσης 2000 μαθητών από 7 κέντρα φιλοξενίας σε γειτονικά σχολεία σε Αττική, Μακεδονία και Ήπειρο.
Θρησκευτικά
Για τα νέα προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών που από φέτος εφαρμόζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Δεν πρόκειται για μια σύγκρουση Πολιτείας-Εκκλησίας.
Τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών έχουν εκπονηθεί από επιτροπή του ΙΕΠ με τη συμμετοχή διακεκριμένων θεολόγων και σε διάλογο με εκπροσώπους της εκκλησίας.
Διδάσκονται πιλοτικά σε συγκεκριμένα σχολεία εδώ και τρία χρόνια, δηλαδή και επί διακυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, και ήρθε η ώρα της αξιολόγησης και της εφαρμογής.
Τα θρησκευτικά από ομολογιακό μάθημα γίνονται μάθημα γνώσης των θρησκειών βεβαίως με προτεραιότητα τη γνώση του ορθοδόξου πολιτισμού.
Τα προγράμματα θα εφαρμοστούν από φέτος και θα αξιολογηθούν από το ΙΕΠ όπως συμβαίνει με όλα τα μαθήματα ώστε από του χρόνου να κυκλοφορήσουν και τα νέα σχολικά βιβλία. Τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα άλλα. Και στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων προωθούμε τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση, δηλαδή, τη στοχευμένη αλλαγή όλων των μαθημάτων.
Η Εκκλησία προβάλλει αντιρρητικό λόγο. Δεν είναι η πρώτη φορά.
Και για τα ισχύοντα βιβλία είχε διαφωνήσει αλλά η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ τα ενέκρινε.
Την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχει η Πολιτεία.
Το σχολείο είναι κοσμικό, είναι ανεξίθρησκο, είναι ουδετερόθρησκο.
Δεν είναι μόνο η συνταγματική επιταγή. Είναι και η πραγματικότητα της σημερινής σχολικής τάξης, πολυθρησκευτικής και πολυεθνικής σε πολλές περιπτώσεις, που επιβάλλει ένα μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών. Είναι ο σύγχρονος κόσμος, όπου οι θρησκείες διαδραματίζουν έντονο ρόλο. Σχεδιάσαμε ένα μάθημα που επιπλέον θα είναι ελκυστικό γιατί θα διδάσκεται με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και όχι μετατρέποντας την αίθουσα σε κάποιου είδους άμβωνα.

Καταθέτω, με υπερηφάνεια ως Υπουργός Παιδείας το νέο πρόγραμμα των Θρησκευτικών στα πρακτικά.
Επίσης καταθέτω το υπόμνημα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ που συνηγορεί υπέρ της αλλαγής των προγραμμάτων των Θρησκευτικών

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Όλη η προσπάθειά μας είναι το δημόσιο σχολείο να γίνει ακόμη καλύτερο, ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας. Στα χρόνια της κρίσης επιδεινώθηκαν οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες. Με προκάλυμμα τη θεωρία της Αριστείας περιορίστηκε το ποσοστό των παιδιών από τις λαϊκές και μεσαίες τάξεις που πήγαιναν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αυξήθηκε το ποσοστό των παιδιών από τις τάξεις των ευπόρων και των μορφωμένων. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ αλλά και της ευρωπαϊκής έρευνας PISA. Δεν θέλουμε λίγα σχολεία για άριστους και τη μεγάλη πλειοψηφία των σχολείων να υποβαθμίζονται.
Θέλουμε όλα τα δημόσια σχολεία να είναι άριστα. Δεν θέλουμε να αντιμετωπίζονται οι μαθητές ως πελάτες όπως τους έχει αποκαλέσει ο κ. Μητσοτάκης στο συνέδριο της ΝΔ.
Δεν θέλουμε τα σχολεία να λειτουργούν με κουπόνια. Δεν θέλουμε το κράτος να εγκαταλείψει τα σχολεία και να δίνει κουπόνια για να επιλέγουν οι γονείς το δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο των παιδιών τους, δημιουργώντας έτσι σχολεία πρώτης, δεύτερης και τρίτης κατηγορίας, καθιστώντας εμπόρευμα και όχι δικαίωμα τη γνώση, υποβαθμίζοντας τους εκπαιδευτικούς, σπέρνοντας διακρίσεις εις βάρος των παιδιών, συχνά και την ξενοφοβία. Αυτή είναι η διεθνής εμπειρία με τα κουπόνια που συζητεί ο κ. Μητσοτάκης.
Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο της γειτονιάς.
Αυτή την κατάκτηση του κοινωνικού κράτους και της δημοκρατίας.
Δεν θέλουμε η αγορά να είναι ο αξιολογητής της εκπαίδευσης.
Γι αυτό η οποιαδήποτε αξιολόγηση πρέπει να στηρίζεται σε εκπαιδευτικά κριτήρια να αποτιμά την ανταπόκριση του κράτους προς τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
Προέχει η συλλογική μορφή αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Γνωρίζουμε ότι η δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που στηρίζεται στον εκπαιδευτικό και επιδιώκει την εκπαιδευτική ισότητα και ποιότητα υπέρ των μαθητών βρίσκεται στον αντίποδα των νεοφιλελεύθερων δογματισμών που τόσο πλήρωσε η κοινωνία μας τα τελευταία χρόνια.
Συνεχίζουμε το μακρύ δρόμο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που δεν έγινε όπως χαρακτηριστικά είχε δείξει ο αείμνηστος Αλέξης Δημαράς.
Η κυβέρνηση της Αριστεράς εμπνέεται από το έργο και το όραμα των μεγάλων μεταρρυθμιστών διεθνώς αλλά και στη χώρα μας, που εμπνεύστηκαν από το δημοκρατικό σχολείο και το κοινωνικό ζήτημα.
Εμπνεόμαστε από τον Δημήτρη Γληνό, τον Αλέξανδρο Δελμούζο, τον Μανώλη Τριανταφυλλίδη, τη Ρόζα Ιμβριώτη, τον Κώστα Σωτηρίου, τον Μιχάλη Παπαμαύρο, τον Ευάγγελο Παπανούτσο και πολλούς άλλους πρωτοπόρους ιερουργούς της εκπαίδευσης. Οι παλαιοί στόχοι προβάλλουν σήμερα επίκαιροι και ανανεώνονται μέσα σε έναν ορίζοντα καινοτόμων-δημοκρατικών δράσεων, για τις οποίες πάντοτε παραμένει κεντρικός ο ρόλος του εκπαιδευτικού η για να ακριβολογήσουμε της εκπαιδευτικού. Γιατί η πραγματικότητα δείχνει οι περισσότεροι αφανείς εκπαιδευτικοί είναι γένους θηλυκού. Δυστυχώς όμως αυτή η πραγματικότητα δεν αντανακλάται στην ιεραρχία της εκπαίδευσης, όπου κυριαρχεί το «κρυφό πρόγραμμα» δηλαδή η επικράτηση των αντρών.
Η δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση επανεντάσσει τη χώρα μας στην Ευρώπη της γνώσης, της έρευνας, των καινοτομιών. Τελικά στην Ευρώπη της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης.
Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε βήμα βήμα να οδηγήσουμε εκεί τη χώρα συνδυάζοντας τη λειτουργική διαχείριση με την αλλαγή και το όραμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχείο Δημοσιεύσεων