19/7/16

Προτάσεις του Συλλόγου Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Πιερίας .






ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

sypfapierias.blogspot.gr
Οι προτάσεις του συλλόγου πτυχιούχων φυσικής αγωγής Πιερίας, οι οποίες κατατέθηκαν στον υπουργό , μέσω των βουλευτών.
         Έγινε μια εκτενής αναφορά στη φυσική αγωγή και στην παχυσαρκία στην Ελλάδα και στις έρευνες και στα ψηφίσματα σχετικά με την αναγκαιότητα της φυσικής αγωγής στα σχολεία.  Πιο συγκεκριμένα τονίστηκαν:
     
1.      Η μείωση των ωρών φυσικής αγωγής σ΄ όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης
2.      Η τρίτη θέση της Ελλάδας  στον κόσμο στην παιδική και εφηβική παχυσαρκία.
3.      Η δραματική αύξηση των κρουσμάτων και των θανάτων από ασθένειες (καρδιοαγγειακά κ.ά.) που οφείλονται και στην έλλειψη φυσικής δραστηριότητας.
4.      Η τρίτη θέση της Ελλάδας στον κόσμο σε πνιγμούς.
5.      Οι παραβατικές συμπεριφορές μαθητών στα σχολεία που αυξάνονται σημαντικά.
6.      Το 1ο άρθρο του ν.1566/86: «Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.»
7.      Το άρθρο 2, του Διεθνή Καταστατικού Χάρτη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της UNESCO (1978) : «Η Φυσική Αγωγή και ο Αθλητισμός αποτελεί ένα ουσιώδες στοιχείο αγωγής για όλη μας τη ζωή μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα», υπογραμμίζοντας ότι «δεν πάει μόνο ο εγκέφαλος του παιδιού στο σχολείο αλλά ολόκληρο το παιδί» (Kacprzak) και το άρθρο 4, όπου διευκρινίζεται ότι: «Η διδασκαλία, η προπόνηση και η διοίκηση στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό πρέπει να ασκείται από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό».
8.      Η πρόταση της   NASPE, Εθνική ένωση άθλησης και φυσικής αγωγής των ΗΠΑ, που επιβάλλει 225 λεπτά άσκησης την εβδομάδα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
9.      Η πανελλήνια έρευνα του ΕΠΙΨΥ (HBCS) κατά την οποία η Ελλάδα βρίσκεται στη 2η θέση παγκοσμίως μετά τις Η.Π.Α  στη παιδική παχυσαρκία, και το ποσοστό αυτό έχει ανέβει κατά την περίοδο 2002 -2010 κατά 15.4% για τους παχύσαρκους έφηβους ενώ για τους υπέρβαρους έχει ανέβει κατά 21,9%.
10. Το ψήφισμα του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου  στις 13 Νοεμβρίου 2007 απαιτεί από τα κράτη μέλη μεταξύ των άλλων να διδάσκεται η Φυσική Αγωγή τουλάχιστον 3 ώρες τη βδομάδα.
11. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της ευρωπαϊκής ένωσης η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην παιδική παχυσαρκία και αποδίδει το φαινόμενο στο ότι τα ελληνόπουλα αθλούνται λιγότερο από τους ευρωπαίους συνομήλικούς τους.
12. Τα στοιχεία αξιολόγησης των μαθητών του υπουργείου Παιδείας, μέσα από το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ, σύμφωνα με τα οποία τα ελληνόπουλα έχουν ανάγκη άσκησης και καλλιέργειας υγιεινών συνηθειών διατροφής.
Ακολούθησαν οι προτάσεις του συλλόγου ως εξής:
1.      Εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής στο Νηπιαγωγείο, με δύο (2) τουλάχιστον διδακτικές ώρες την εβδομάδα ανά τμήμα.
2.      Αύξηση των ωρών φυσικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης τουλάχιστον σε τρεις (3) την εβδομάδα. Στις επιπλέον ώρες που ζητάμε θα ενταχθούν και:
·         το ΕΥΖΗΝ, που μπορεί να  χρησιμοποιηθεί  ως αξιόπιστο εργαλείο  αξιολόγησης της Φυσικής  Αγωγής  
·        η διατροφή, με  θεωρία από τον καθηγητή Φ.Α.   και παράλληλη  ενημέρωση των  γονέων
·        το kid ΄s athletics, που  μέσα από το παιχνίδι  μαθαίνει στους μαθητές το Στίβο.  
·        το μάθημα της κολύμβησης, στην   Α/θμια και Β/θμια  Εκπ/ση , αντλώντας γνώσεις και πληροφορίες από την εμπειρία της εξάχρονης (6χρονης) πετυχημένης εφαρμογής του  στα Δημοτικά σχολεία της Πιερίας.  (Πιστοποίηση κολυμβητικής επάρκειας μαθητών) 
·        η πρόσθετη διδακτική στήριξη ( Π. Δ. Σ.) όπου ο Κ.Φ.Α., σε ώρες μαθημάτων θα προετοιμάζει τους υποψήφιους μαθητές, για τις στρατιωτικές σχολές   και  τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.
3.       Η διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, στην Α/θμια  Εκπ/ση, να γίνεται αποκλειστικά και μόνο από εκπαιδευτικούς πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής,   α) για να διδάσκει το γνωστικό αντικείμενό του ο καθ’ ύλην αρμόδιος εκπαιδευτικός και β) να μην  τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών.
4.      Αθλητικοί χώροι στις σχολικές μονάδες. Απαγόρευση  κατασκευής καινούριων σχολείων , χωρίς αθλητικές εγκαταστάσεις  και αίθουσα Γυμναστηρίου. 
5.       Στο νέο ενιαίο Δημοτικό Σχολείο να υπάρχει ως ώρα αποχώρησης από το ολοήμερο και στις 14:00 ( εκτός από τις 13:15 , τις 15:00 και τις 16:00). Η σίτιση να γίνεται στις 14:00- 14:45 ώστε την πρώτη ώρα(13:15 -14:00) να γίνεται μάθημα. Όσοι εκπαιδευτικοί μένουν στο ολοήμερο να χρεώνονται όλοι την ώρα σίτισης εφόσον είναι εκεί και προσέχουν τα παιδιά.. Αυτό δεν έρχεται σε αντίθεση με το θεσμό του ολοημέρου, τον οποίο, αντίθετα, στηρίζουμε και ενισχύουμε.
6.      Η Β΄ ανάθεση του μαθήματος της οικιακής οικονομίας στο γυμνάσιο στους καθηγητές φυσικής αγωγής, που είναι οι πιο αρμόδιοι να διδάξουν διατροφή, άσκηση, πρόληψη ατυχημάτων, πρώτες βοήθειες, αντικείμενα που περιλαμβάνονται στην ύλη του μαθήματος.
Καταληκτικά για την πραγματοποίηση των παραπάνω προτάσεων, σκόπιμη θα ήταν η επαναλειτουργία  των Γραφείων Φυσικής Αγωγής, που θα είναι υπεύθυνα για:
α) την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων
β) την αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής, καθώς και  του σχολικού αθλητισμού γενικότερα και
γ) την επιμόρφωση των Γυμναστών με την οργάνωση δραστηριοτήτων, διαλέξεων, συζητήσεων, συνεδρίων και σεμιναρίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: