Ποτέ δε ρώτησα συνάδελφο με πόσα μόρια μπήκε στο Παιδαγωγικό.


 fresh-education

«Θα μπούνε δάσκαλοι με 9.500 μόρια στα Παιδαγωγικά Τμήματα»

 Είναι πράγματι κάτι τόσο φοβερό όσο υπονοεί ο τίτλος; Ένας τίτλος που συνοδεύει πολλά κείμενα για τις Πανελλαδικές τις τελευταίες μέρες.
 Ένας παρόμοιος τίτλος σύμφωνα με την ίδια λογική θα ήταν: 
«Kαλύτεροι οι δάσκαλοι που μπαίνουν με υψηλότερα μόρια στα Παιδαγωγικά Τμήματα».


Μήπως πίσω από τέτοιους και παρόμοιους τίτλους υποκρύπτεται το ερώτημα ή  η διαπίστωση: «Καλά, με τόσα λίγα μόρια εισαγωγής μπορεί να  γίνει κάποιος δάσκαλος και να μάθει γράμματα στα παιδιά;». 


Ένα ερώτημα, που αν υποκρύπτεται, και μάλλον συμβαίνει, καλλιεργεί τις ήδη παγιωμένες παραδοσιακές νοοτροπίες στη κοινωνία για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και τη διδασκαλία.

 Νοοτροπίες  όπως, μπήκες στο Παιδαγωγικό, είχες πολλά μόρια, άρα θα γίνεις και super δάσκαλος. Ή αποφοίτησες από το Παιδαγωγικό,  τέλος, δεν έχεις να κάνεις κάτι άλλο.

Νοοτροπίες παλιάς εποχής, μακριά από τι είναι αυτό που κάνει ένα δάσκαλο πραγματικά «καλό». Νοοτροπίες που  συντηρούνται τη στιγμή που θέλουμε Παιδεία στη χώρα μας. Νοοτροπίες που έχουν περάσει στην κυρίαρχη ιδεολογία και δημιουργούν αγκυλώσεις σε οτιδήποτε προοδευτικό στο χώρο της εκπαίδευσης. Αγκυλώσεις στα σχολεία και στον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Νοοοτροπίες που παραγνωρίζουν, γιατί δε γνωρίζουν, την επιιροή σημαντικών παραγόντων  που σχετίζονται με την επαγγελματική ανάπτυξη, τη βίαιη επαγγελματική κοινωνικοποίηση του νέου εκπαιδευτικού, τη έλλειψη υποστήριξης του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού, την έλλειψη συνεχούς επιμόρφωσης....και τα οποία έπρεπε να είναι τίτλοι άρθρων.

Αν ήταν έτσι, θα ξέραμε ότι οι δάσκαλοι που μπήκαν  με πολλά μόρια εισαγωγής θα είναι και καλοί δάσκαλοι και θα ψάχναμε να τους βρούμε.

Τόσα χρόνια δάσκαλος δε ρώτησα ποτέ συνάδελφο με πόσα μόρια μπήκε στο Παιδαγωγικό ή στην Ακαδημία, είτε ποιο Παιδαγωγικό Τμήμα τελείωσε για να διαπιστώσω το επίπεδό του. Δεν  έβρισκα ότι κάτι μπορεί να καταλάβω από αυτό το στοιχείο. Όπως  και κανένας συνάδελφος δε μου έκανε παρόμοιες ερωτήσεις. Άλλα ήταν  τα στοιχεία που έψαχνα να βρω σε συναδέλφους και αυτοί σε εμένα. Άλλα είναι αυτά που επιδρούν στο επάγγελμά μου και  προσπαθώ να μειώσω την επιρροή τους.

Αλλιώς ο τίτλος θα μπορούσε να είναι: "Πανελλαδικές 2016:  Με 19.000 μόρια ο γιατρός και   ο δάσκαλος καλά κάνει"

Καπετσώνης Κώστας


Δεν υπάρχουν σχόλια: