28/11/15

Μπαμπινιώτης: "Οι γλωσσικές δυσκολίες δεν αποτελούν ένδειξη νοητικής υστέρησης"


• Άκρως ενδιαφέρουσα από επιστημονικής και εκπαιδευτικής άποψης ήταν η ομιλία του  Πρόεδρου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, καθηγητή της Γλωσσολογίας και πρώην Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη στα Αρσάκεια Σχολεία. Την ομιλία που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20-11  στο χώρο εκδηλώσεων των Σχολείων, παρακολούθησαν πλήθος γονέων, εκπρόσωποι τοπικών αρχών και πολλοί εκπρόσωποι της Εκπαιδευτικής Κοινότητας.  
Θέμα της ήταν: 
«Ο ρόλος των γονέων στη γλωσσική συγκρότηση των παιδιών τους».
Ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης συνέδεσε αρχικά την έννοια της γλωσσικής έκφρασης με την ανάπτυξη της σκέψης του νέου ανθρώπου, δίνοντας έμφαση στα αναπτυξιακά στάδια από τα οποία διέρχεται το παιδί, από τα πρώτα του χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση της σχολικής του εκπαίδευσης.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε θεμελιώδεις πλάνες που σχετίζονται με την ανάπτυξη της γλωσσικής έκφρασης του παιδιού, προκειμένου όχι μόνο να αναδείξει την ισοτιμία του προφορικού προς τον γραπτό λόγο, αλλά και για να ανατρέψει την επιστημονικά ατεκμηρίωτη αντίληψη πως υπάρχουν παιδιά που είναι εκ φύσεως αδύνατα στη γλωσσική έκφραση ή την εσφαλμένη αντίληψη πως οι γλωσσικές δυσκολίες αποτελούν δήθεν ένδειξη νοητικής υστέρησης.

Στη συνέχεια, ο κ. Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε εκτενώς στις πηγές της γλωσσικής συγκρότησης των παιδιών, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις βιολογικές καταβολές, στη γλωσσική εμπειρία, στη σχολική εκπαίδευση και στα προσωπικά διαβάσματα τού παιδιού, προκειμένου να προσδιορίσει τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τόσο οι γονείς όσο και το σχολείο στη γλωσσική ανάπτυξη τού παιδιού.
  Απόσπασμα από δημοσίευμα στο http://www.proinoslogos.gr  για να διαβάσετε όλο το δημοσίευμα πατήστε εδώ